Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(11)
Artykuły
(9)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Czytelnia
(7)
Autor
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(5)
Góralówna Maria (1919-1995)
(3)
Chmielewska Elżbieta
(2)
Dawidowicz Magdalena
(2)
Eckert Urszula (1928-2019)
(2)
Hołyńska Bożena
(2)
Kaiser-Grodecka Irmina (1941- )
(2)
Kollakowska Anna
(2)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(2)
Kulczycka Ewa
(2)
Marecka Anna
(2)
Smoleńska Jadwiga
(2)
Stawowy-Wojnarowska Irena (1926-1993)
(2)
Balcerek Marian
(1)
Bednarska Barbara
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bilbin Krystyna
(1)
Borowicz Aleksandra
(1)
Domeradzka-Kowalkowska Joanna
(1)
Dziurda-Multan Amelia
(1)
Ferens Halina
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Janowska Anna
(1)
Jeżewska Jadwiga
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Korzon Aniela (1932- )
(1)
Kostencki Leon
(1)
Kowalczyk Stanisław (1898-1994)
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Kwapisz Jacek
(1)
Liwo Helena
(1)
Löwe Armin (1922-2001)
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Orłowska Urszula
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Panasiuk Maria (1949- )
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Sakowicz-Boboryko Agnieszka
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Sosnowska-Wieczorek Iwona
(1)
Stefanowicz Karolina
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szymkowiak Barbara
(1)
Szymkowiak Beata
(1)
Wasila Kinga
(1)
Zielińska Jolanta (1956- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(5)
1945-1989
(3)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Surdopedagodzy
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pediatrzy
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Studenci
(1)
Temat
Dziecko głuche
(41)
Rehabilitacja medyczna
(14)
Dziecko niedosłyszące
(9)
Mowa
(7)
Psychologia dziecka
(7)
Słuch
(4)
Polski Związek Głuchych
(3)
Audiometria
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Fonogesty
(2)
Głusi
(2)
Język migowy
(2)
Język polski
(2)
Myślenie
(2)
Młodzież głucha
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przedszkole Miejskie nr 16 (Toruń)
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia słuchu
(2)
Zespół Szkół Nr 7 (Toruń)
(2)
Aparaty słuchowe
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby uszu
(1)
Czytanie z ruchu warg
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Góralówna, Maria (1919-1995)
(1)
Głuchoniemi
(1)
Głuchota
(1)
Implanty ślimakowe
(1)
Jakość życia
(1)
Język dziecka
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Leczenie
(1)
Metafora
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Pantomima
(1)
Postawy
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Szkoły przyszpitalne
(1)
Szkoły zawodowe specjalne
(1)
Szumanówna, Wanda (1890-1994)
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(9)
Artykuł problemowy
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Poradnik
(4)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Językoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
41 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2017
Metoda audytywno-werbalna w pracy z dziećmi z wadą słuchu / Karolina Stefanowicz. W: Edukacja niesłyszących : wczoraj, dziś i jutro. s. 223-243. - 2017.
Bibliografia na stronach 241-242.
Streszczenia w języku angielskim.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2015
Dziecko niesłyszące zagubione w świecie ciszy / Marcin Białas. W: Świat dziecka zagubionego w społeczeństwie : rozważania o praktyce edukacyjnej, wychowawczej i resocjalizacyjnej. s. 77-93. - 2015.
Bibliografia na stronach 92-93.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312490, 311691 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2012
(Nie Głos, ale Słowo... ; 3)
Bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
Bibliogr. s. 220-226. Indeks.
Tyt. również w jęz. ang.
Streszczenie: Kompendium wiedzy w zakresie audiofonologii przydatne nauczycielom i wychowawcom dzieci niesłyszących, logopedom, surdologopedom, studentom pedagogiki specjalnej i integracyjnej oraz innym osobom zainteresowanym problemami słuchu, mowy i komunikowaniem się z osobami z uszkodzonym słuchem. W książce przedstawiono teorię dźwięku (w tym metody badania słuchu, protezownie słuchu - implanty), zagadnienie percepcji dźwięków z uwzględnieniem ubytków słuchu, sposoby wspomagania rozwoju przez wychowanie słuchowe. Omówiono mowę dźwiękową, jej zaburzenia, kody manualne - fonogesty i alfabet palcowy oraz język migowy jako niezależny środek komunikowania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
Bibliogr. s. [53]-54.
Streszczenie: Publikacja omawia rolę środowiska rodzinnego w kształtowaniu języka dzieci z uszkodzonym słuchem (postawy rodzicielskie, środowisko domowe), zwraca uwagę na rolę surdologopedów w nauczaniu języka (wygląd zewnętrzny, cechy osobowości, wykształcenie, kwalifikacje) oraz przedstawia metody prowadzenia zajęć w wychowaniu słuchowym dziecka głuchego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295103, 294824 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2006
Bibliogr. s. 213-226.
Streszczenie: Próba usytuowania surdologopedii w systemie interdyscyplinarnych założeń logopedii. Usystematyzowanie terminów, które funkcjonują w teorii i praktyce surdologopedii. Ukazanie celów i zadań surdologopedii. Prezentacja rysu historycznego, sylwetek pionierów surdologopedii w Polsce (J.Siestrzyński, T.Benni, I.Styczek, M.Góral, L.Kaczmarek) oraz współczesnego modelu organizacji opieki nad dziećmi niesłyszącymi. Przedstawienie zagadnień dot. budowy i funkcjonowania narządu słuchu, jak i wiadomości z zakresu przyczyn, rodzajów wad słuchu oraz sposobów ich badania. Omówienie zagadnień porozumiewania się osób, u których mowa nie kształtuje się w sposób naturalny. Zamieszczenie praktycznych wskazówek dot. metodyki pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290891 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 GUN (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2005
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. s. 110-116.
Streszczenie: Ukazano: zmiany surdopedagokiki pod wpływem rozwoju społeczeństwa informacyjnego, metodologiczne podstawy prac badawczych nad procesem uczenia się dzieci niesłyszących i komputerowego wspomagania terapii głosu i mowy tych dzieci, tradycyjne i wykorzystujące komputer metody pracy nad rozwojem językowym dziecka niesłyszącego, specyfikę pracy edukacyjnej dziecka niesłyszącego z komputerem (proces edukacyjny a rozwój teorii informacji, model komunikacyjny dziecko - komputer, dobór metod nauczania i treści kształcenia a wykorzystanie komputera).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289983, 289459, 289162 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2004
(Acta Universitatis Lodziensis)
Bibliogr. s. 219-228.
Streszczenie: Autorka w swojej pracy przedstawiła badania i wyniki zastosowania pantomimy jako środka przekazu niewerbalnego w surdopedagogice. Omówiła zagadnienia odbioru i rozumienia przekazu podczas komunikowania się w warunkach optymalnych i w warunkach podmiotowego deficytu w zakresie percepcji słuchowej. Przedstawiła konsekwencje rozwojowe głuchoty, problem osiągnięć i ograniczeń językowych oraz trudności uczniów głuchych w czytaniu. Pracę kończy analiza wyników, ukazujących role kontekstu obrazowego, w formie uzupełniającej scenki pantomimicznej w odbiorze przekazu zawartego w czytanym tekście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287398, 287397 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2004
Bibliografia na stronach 148-155.
Dla surdopedagogów, nauczycieli szkół integracyjnych, surdologopedów, studentów pedagogiki, rodziców dzieci niesłyszących.
Streszczenie: W pracy opisano oddziaływania stymulujące rozwijanie werbalnych zachowań komunikacyjnych poprzez usprawnianie wrażliwości słuchowej dzieci oraz modelowanie postaw rodzicielskich. Ukazano istotę i warunki stosowania metody audytywno-werbalnej w rewalidacji dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym, której celem jest pomaganie dzieciom z uszkodzonym słuchem w nauce słyszenia i mówienia, jak również dzieciom z resztkami słuchu oraz dzieciom niesłyszącym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291232 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 KUL (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
Bibliogr. s. 52-54.
Streszczenie: Poradnik dla rodziców, opiekunów i terapeutów pracujących z małymi dziećmi z wadą słuchu. Autorka podzieliła etapy rozwoju mowy oraz wczesnej rehabilitacji na dwa poziomy. Wśród nich znalazły się pozawerbalne sposoby komunikowania się, stymulacja słuchu dziecka, usprawianie narządów artykulacji, znaczenia zmysłów w procesie usprawniania na wyższym etapie zabawy terapeutyczne m.in. wspomagające zasób słownictwa, zabawy usprawniające wrażliwość słuchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 296631 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Publikacja stanowi pokłosie konferencji naukowej na temat określony w tytule. Zebrane w niej artykuły podejmują zagadnienie diagnozy, interwencji, rehabilitacji, wychowania audytywno-werbalnego niemowląt i małych dzieci z uszkodzonym słuchem; pomocy psychologicznej słyszącym rodzicom dziecka głuchego; oceny audiologicznej dzieci z wadą słuchu sprzężoną z innymi uszkodzeniami; roli zabawy w procesie rewalidacyjnym dziecka głuchego w wieku przedszkolnym. Sporo miejsca poświęcono naukowo-badawczej charakterystyce postaci Marii Góral (1919-1995) - lekarza i pedagoga, kreatorce wczesnej diagnozy i partnerstwa rodziców w rewalidacji dzieci z wadą słuchu. Zaprezentowano też działalność kliniki John Tracy w Los Angeles zajmującej się rehabilitacją dzieci z wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286663 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliografia na stronach 180-[191].
Streszczenie: Praca przeznaczona jest dla rodziców, wychowawców i terapeutów zajmujących się niemowlętami i małymi dziećmi z wadą słuchu. Autor omawia: metody wczesnego wykrywania wad słuchu, teoretyczne i praktyczne zasady terapii, rehabilitację słuchowo-językową i sposoby postępowania rodziców z dziećmi niesłyszącymi. Książka informuje, dlaczego wczesne rozpoznanie wady słuchu u niemowląt ma tak ogromne znaczenie dla intelektualnego i społecznego rozwoju dziecka oraz jakimi sposobami można tę wadę rozpoznać. Publikacja zawiera wykaz polskich: poradni i punktów rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu; placówek kształcenia dzieci i młodzieży niesłyszącej i słabosłyszącej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 LöW (czytelnia) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej