Form of Work
Książki
(28)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(18)
only on-site
(15)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(15)
Author
Twardowski Andrzej (1956- )
(4)
Szczygieł Beata
(3)
Atys Paulina
(1)
Babiarz Mirosław
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Giczewska Aneta
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grycman Magdalena
(1)
Górecka Wiesława
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Halbig Johannes (1954- )
(1)
Jurkiewicz Celina
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kowalewska Jadwiga
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Milanowska Kazimiera (1926-2018)
(1)
Naciuk Alicja
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ohme Małgorzata
(1)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(1)
Przybysz-Piwko Maria (1950-2016)
(1)
Sadowska Ludwika (1940- )
(1)
Serejski Jerzy
(1)
Smyczek Alina
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Walczak Grażyna (pedagogika)
(1)
Wehnert Reinhard
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Łosiowski Zbigniew
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(28)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Subject
Dziecko z niepełnosprawnością
(21)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Mowa
(5)
Kształcenie integracyjne
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Korekcja mowy
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Choroby genetyczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Edukacja domowa
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Masaż
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Niedowidzenie
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wcześniak
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
28 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311317, 311316 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 308075 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-263 308805 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311573 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 305996 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304418, 304351* (2 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2010
Bibliografia na stronach 124-126.
Streszczenie: Książka przeznaczona dla terapeutów integracji sensorycznej. Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają. Opisuje metodę integracji sensorycznej oraz wyjasnia, na czym polega jej skuteczność. Charakteryzuje zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym. Podaje praktyczne wskazówki dotyczące zastosowania metody SI w stymulacji rozwoju mowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 299674 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-212 298294 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2009
(Jak Wspomagać)
Bibliogr. s. 245-248.
Streszczenie: Zbiór wskazówek i rad dla rodziców, opiekunów i wychowawców dzieci z niepełnosprawnością. Autorzy omawiają rozwój dziecka z niepełnosprawnością od pierwszych lat życia aż do dorosłości. Zwracają uwagę na umiejętne wspomaganie rozwoju dziecka z ograniczoną sprawnością przez rodziców i nauczycieli (czynniki pozytywne, czynniki negatywne).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 300962, 298048, 298047 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-194 296775 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2009
Nota o aut. s. 265-266.
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: W publikacji scharakteryzowano rzadkie choroby genetyczne (zespół Tourette'a, zespół Landau-Kleffnera, zespół Turnera, zespół Marshalla, MECP2 duplication syndrome). Autorzy przedstawiają zagadnienia dotyczące m.in. wiedzy nauczycieli na temat rzadkich chorób genetycznych, metody nauki matematyki (dodawanie, odejmowanie), rozwoju Ja u dzieci niepełnosprawnych, roli Warsztatów Terapii Zajęciowej, logorytmiki w terapii dziecka z wadą słuchu, roli zajęć muzycznych we wspomaganiu dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim, godności osoby niepełnosprawnej we wspólnotach L'Arche oraz wspólnotach różnych wyznań. Książka zawiera praktyczne rady dla rodziców dziecka niepełnosprawnego dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach i szkołach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 315762 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-190 296537 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2008
Bibliogr. s.495-515.
Streszcz. w jęz. ang., niem.
Streszczenie: Książka omawia pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ( rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe, wspomaganie dziecka w rodzinie, szkoła jako miejsce edukacji i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych). Autorka przedstawia polskie doświadczenia integracyjne na tle systemów edukacyjnych innych państw (Anglia, Niemcy, Dania). Część badawcza ukazuje możliwości organizowania efektywnej pracy wspomagającej rozwój dzieci niepełnosprawnych, uczących się w specjalnych, ogólnodostępnych lub integracyjnych formach edukacji przez organizowanie warunków rozwoju i pomocy ze strony rodziny, szkoły i środowiska lokalnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 295048 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-249 295049 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2007
Na okł. odmienna nazwa wydawcy : Gdańskie Wydaw. Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [101].
Streszczenie: Wskazówki metodyczne i opisy ćwiczeń dla dzieci niepełnosprawnych umysłowo i ich krewnego opiekuna. Są to ćwiczenia bez przyrządów i z przyrządami, którymi są przedmioty codziennego użytku. Zamieszczono też spis, z adresami, polskich organizacji (uporządkowany wg województw) działajacych na rzecz osób niepełnosprawnych intelektualnie (do 18. roku życia).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291551, 291550 (2 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2007
Streszczenie: W książce opisano zabawy rozwijające osobowość dzieci niepełnosprawnych, wspierające kompetencje (poznanie siebie, wiarę we własne siły, zdolności komunikowania się) oraz istotne dla wychowania integracyjnego. Zabawy skierowano do dzieci z ograniczeniami psychoruchowymi, jak również do dzieci zdrowych. Wyjaśniono podstawy pedagogiczne (czynniki, które należy uwzględnić organizując i wybierając zabawy, trudności, zalety i korzyści poszczególnych zabaw, rolę prowadzącego zabawy, elementy sprawiające problemy oraz sposób wyjaśniania reguł zabaw niepełnosprawnym). Pokazano, w jaki sposób modyfikować zabawy dostosowując je do poziomu poszczególnych dzieci. Scharakteryzowano m.in. zabawy grupowe, stolikowe oraz inscenizacje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292617 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292020 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2006
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Artykuły omawiają zagadnienia dotyczące m.in.: integracji we współczesnej edukacji, metod rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością, roli dotyku w psychospołecznym rozwoju dziecka, niepełnosprawności intelektualnej (zespół Fra X, zespół Retta), autyzmu, zespołu Turnera, zespołu kruchego chromosomu X, rehabilitacji dzieci niesłyszących, rysunku dziecka, terapii dziecka nadpobudliwego, uzdolnień dzieci niepełnosprawnych, wolontariatu oraz zaspokojenia potrzeby własnej wartości dzieci niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-183 294752 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2005
Bibliogr. s. 117-119.
Streszczenie: Autorka omawia dotyk i masaż jako formę kontaktu między ludźmi (stymulacja taktylna). Zwraca uwagę na somatognozję (identyfikację własnego ciała), integrację sensoryczną i zaburzenia sensomotoryczne występujące w mózgowym porażeniu dziecięcym i autyzmie. Przedstawia przykłady ćwiczeń stymulujących układ taktylny. Książka przeznaczona dla rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290775, 290774, 290773 (3 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2005
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: założenia dot. wspomagania rozwoju, diagnozę umiejętności dziecka (np. z niepełnosprawnością intelektualną i z uszkodzonym wzrokiem) i metody wspomagania jego rozwoju; teoretyczne podstawy metody integracji sensorycznej A. Jean Ayres i propozycje ćwiczeń związanych z codziennymi czynnościami przeznaczonych do wykonywania przez rodziców z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem; metody pracy z dzieckiem głuchoniewidomym, w tym metody komunikowania się; przegląd programów stanowiących podstawę do formułowania indywidualnego programu wspomagania rozwoju dziecka; podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Uzupełnienie tego opracowania stanowi "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem" z 2005 r.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289090 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-211 289091 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2005
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono różne formy wspierania rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz ukazano rolę psychoterapii we wspomaganiu dzieci z dysfunkcjami. W kolejnych artykułach omówiono metody pracy z dziećmi: metodę Weroniki Sherborne, metodę stymulacji sensomotorycznej, system kształcenia i terapii "Edukacja poprzez ruch", metody kształcące sprawność manualną oraz metodę "plany aktywności dla dziecka". E. Gruszczyk-Kolczyńska zaprezentowała autorski program wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolności do świadomego zapamiętywania i odtwarzania informacji. Poruszono problem edukacji dzieci niepełnosprawnych, jej prawnych i edukacyjnych uwarunkowań oraz ukazano znaczenie wczesnej diagnozy zaburzeń rozwoju dziecka dla wyboru właściwej terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-255 306805 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2004
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Pojęcia rozwoju oraz sporządzanie bilansów i profilów rozwojowych za pomocą metod diagnostycznych. Przedstawienie zastosowania pedagogiki Marii Montessori. Usprawnianie dzieci metodą Bobathów od okresu niemowlęcego. Zasady diagnostyki i terapii zaburzeń integracji sensorycznej. Wczesna diagnostyka i terapia zaburzeń rozwoju mowy i umiejętności komunikowania się w procesie wzrastania dziecka na przykładzie ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg Rodolfo Castillo Moralesa. Metody wspomagające proces rehabilitacji dziecka, takie jak budowanie więzi emocjonalnych wyrażanych językiem serca przez dotyk i ruch rozwijający oraz sztukę muzyczną. Piktogramy w komunikacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-176 288721 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2004
Bibliogr. s. 219-232.
Streszczenie: Próba pedagogicznej oceny rozwoju poznawczego dzieci z upośledzeniem umysłowym oraz propozycja modelu wspomagania ich rozwoju. Definicja upośledzenia umysłowego AAMR z 2002 roku. Model diagnozy oparty na koncepcjach A.Bandury, A.Cas'ea i L.S.Wygotskiego. Opis dzieci pełnosprawnych i dzieci z upośledzeniem umysłowym, w którym porównywano środowisko rodzinne badanych z lekkim i umiarkowanym upośledzeniem umysłowym ze środowiskiem badanych o prawidłowym rozwoju. Zdolności poznawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w porównaniu z ich dobrze rozwijającymi się rówieśnikami o takim samym wieku umysłowym. Analiza specjalnego wychowania przedszkolnego, ujawniająca możliwość optymalizacji procesu rehabilitacji dzieci z lekkim i umiarkowanym upośledzeniem umysłowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-156 288491 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2004
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Próba ukazania wielości potrzeb użytkowników AAC-wspomagającego i alternatywnego sposobu porozumiewania się. Wskazanie źródeł, pomysłów i technik oraz sposobów pracy z dziećmi niemówiącymi. W każdym rozdziale opisano historie osób z deficytami w zakresie umijętności komunikacyjnych oraz drogi dążenia do konkretnych osiągnięć w dziedzinie komunikacji międzyludzkiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 288076 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again