Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(4)
Autor
Ciborowska-Lipko Bożena
(2)
Karecka-Marzec Anna (1957- )
(1)
Rzęsikowski Stanisław (1935- )
(1)
Samulczyk-Pawluk Teresa
(1)
Szczepańska Mariola
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Odbiorca
Gimnazja
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Edukacja teatralna
(5)
Dziennikarstwo
(2)
Język polski
(2)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Empatia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjalizacja
(1)
Teatr
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Program nauczania
(1)
Słuchowiska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2005
Bibliogr. s. 247-282.
Streszczenie: Praca jest próbą wyjaśnienia pojęcia teatru szkolnego i ukazania jego specyfiki. Autorka przedstawia dzieje teatru szkolnego od szkolnego teatru jezuickiego do teatrów szkolnych w III Rzeczypospolitej. Omawia programy edukacji kulturalnej oraz treści wychowania przez teatr w podręcznikach i opracowaniach metodycznych. Zwraca uwagę na rolę nauczyciela jako inspiratora życia teatralnego w szkole (sposób pracy z uczniem, cele dydaktyczne i wychowawcze, wartości dydaktyczne i wychowawcze). Książka zawiera dane na temat realizacji programów dydaktycznych i wychowawczych w zakresie teatru w szkołach podstawowych w Zielonej Górze. W załącznikach umieszczono: teatr w treściach edukacji polonistycznej (kl.IV-VI), formy teatru dziecięcego-program nauczania, warsztat-teatr cieni, metody pracy z zespołem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:7 SAM (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. s. 104.
Streszczenie: W poradniku zaprezentowano ogólną koncepcję klasy teatralno-dziennikarskiej, przykład planu pracy dla kl.IV szkoły podstawowej, wybór ćwiczeń dramowych i zabaw ogólnorozwojowych, propozycje lekcji języka polskiego w kl.IV-VI szkoły podstawowej oraz w gimnazjum, scenariusze imprez dla kl.IV-VI o charakterze dydaktyczno-wychowawczym, przykłady różnorodnych form działalności klasy teatralno-dziennikarskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 282593 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliogr. s. 164-188.
Streszcz. ang.
Streszczenie: W części teoretycznej przedstawino: dziecko w wieku wczesnoszkolnym jako uczestnika edukacji teatralnej, kompetencję społeczną, komunikację werbalną i niewerbalną oraz empatię jako element kompetencji społ. W części empirycznej: założenia oraz analiza ilościowa i jakościowa wyników badań własnych, wnioski z badań. Wykorzystano metodę eksperymentu pedagogicznego - był nim cykl edukacyjny "Teatr na miarę dziecka" oraz metody oceniania kompetencji społecznych dziecka (za pomocą skonstruowanych autorsko narzędzi). Badania przeprowadzono w Słupsku w l. 1992-98. Stwierdzono, że edukacja teatralna dziecka w wieku wczesnoszkolnym sprzyja kształtowaniu się jego kompetencji społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281074 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:7 SZC (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 010104 Pd (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1994
Bibliogr. s. 85-87, 182.
Streszczenie: Kompendium dot. głównych treści kształcenia kulturalnego w szkole podstawowej; dopełnia i rozszerza poradniki przeznaczone dla nauczycieli pracujących z uczniami w poszczególnych klasach. W każdej z 3 części: Sztuka teatru, Edukacja filmowa, Radio w nauczaniu j. polskiego. Omówiono zagadnienia teoretyczne (istota sztuki, gł. twórcy, formy, środki wyrazu, związki z innymi dziedzinami sztuki) a następnie dydaktyczne (współpraca polonisty z teatrem, etapy filmowego wtajemniczenia, zabiegi metodyczne związ. z poznawaniem sztuki radiowej). Podano propozycje analiz dzieł, słuchowisk, bibliografię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 270713, 270712, 253680 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej