Forma i typ
Książki
(7)
Artykuły
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Fudali Jan
(2)
Strawa Tadeusz
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Kierszka Danuta
(1)
Kossak Jerzy (1927-1998)
(1)
Lejman Mieczysław
(1)
Wawer Karolina
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(2)
Temat
Humanizm (postawa)
(8)
Metody wychowawcze
(3)
Pedagogika
(3)
Wychowanie
(3)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Analiza systemowa
(1)
Filozofia kultury
(1)
Hesse, Hermann (1877-1962)
(1)
Humanizm (prąd)
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Marksizm
(1)
Marx, Karl (1818-1883)
(1)
Mit
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauki społeczne
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Prometeizm
(1)
Prometeusz (postać mitologiczna)
(1)
Psychoanaliza
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Proza niemiecka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. (755) 681)
Bibliogr. s. 227-236. Indeks.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Książka jest ogniwem autorskiego programu (projektu) integralnego traktowania humanistyki i pedagogiki w ramach tematu badań pt." Pedagogika z wnętrza kultury. Nowe idee i tropy dla dydaktyki ogólnej z humanistyki współczesnej". Tematyka rozważań oscyluje wokół kategorii: archetyp, cień, dialog, inicjacja, mity, ofiara, paideia, sacrum, śmierć symboliczna, z wykorzystaniem inspiracji dorobkiem C.G.Junga oraz literackich tropów prozy H.Hessego, dla pedagogicznych odniesień do złożoności i paradoksów aktywności psychicznej i dynamizmów egzystencjalnych człowieka. Autorka koncentruje swe rozważania wokół sekwencji przeżycie - przebudzenie - przemiana. W pracy wyróżniają się także tropy Mircei Eliadego i Edmonda Jabesa oraz perspektywa pytań etycznych i estetycznych jako źródeł hipotez w edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293714 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2003
Streszczenie: Publikacja zawiera rozważania teoretyczne i empiryczne z zakresu szeroko rozumianej współczesnej edukacji humanistycznej jej istoty, uwarunkowań i kierunków rozwoju w polskiej oświacie. Poszczególne artykuły z zakresu pedagogiki omawiają m. in.: rolę nauczyciela, sytuację ucznia, funkcje rodziny; podejmują problematykę kategorii odpowiedzialności w pracach pedagogicznych, zagadnienia aspiracji, socjalizacji, wartości. Z pedagogiki porównawczej wymienić należy artykuły o szwedzkim systemie oświatowym i kształceniu ustawicznym w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285795 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Materiały pokonferencyjne ukazujące różne koncepcje edukacji humanistycznej i zagadnienia z nią związane. Wśród zagadnień tych omówiono np.: rozwój estetyczny studentów uczelni technicznych, koncepcję edukacji zdrowotnej, samokształcenie w społeczeństwie informacyjnym, wolontariat, przemoc wobec dzieci w różnych środowiskach, "czytanie" symboli jako podstawę edukacji humanistycznej, miejsce osób niepełnosprawnych w społeczeństwie, aksjologiczny charakter edukacji, wartości estetyczne w środowisku akademickim, humanistyczny wymiar pomocy społ., zadania edukacji dorosłych w okresie przemian w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283862 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
Bibliogr. s. 199-201.
Streszcz. ang
Streszczenie: Wprowadzenie w problem współczesnego humanizmu i wychowania humanistycznego w ujęciu systemowym. Podjęto problemy dotyczące metod wychowania humanistycznego na miarę psychofizycznych możliwości uczniów i najnowszych osiągnięć nauki i techniki oraz kierunków dalszego ich wzbogacania o najnowsze osiągnięcia nauk pedagogicznych. Trzecią część książki stanowi relacja z badań eksperymentalnych przeprowadzonych przez autora w latach 1988-93. Miały one na celu ocenę wprowadzania nowych technologii kształcenia sprzyjających eksponowaniu humanistycznych celów wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272672, 272671 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 256849, 256848, 256847 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 254036, 254034, 254033, 254032 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1987
(Biblioteka Studiów nad Marksizmem ; 31)
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 231685 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej