Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(7)
Artykuły
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(4)
Autor
Bogucka Jadwiga
(2)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(2)
Rola Beata
(2)
Baraniewicz Danuta
(1)
Bobel Bożena
(1)
Chrzanowska Katarzyna
(1)
Dubińska Beata
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Guzy Anna
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Loska Magdalena
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Mastalski Janusz (1964- )
(1)
Mikrut Adam (1957- )
(1)
Myślińska Dorota
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Walczak Grażyna (pedagogika)
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kształcenie integracyjne
(17)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Metody nauczania
(7)
Dziecko głuche
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Dziecko niewidome
(2)
Klimat szkoły
(2)
Mowa
(2)
Nauczyciele
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Affolter, Félicie (1926- )
(1)
Badania biograficzne
(1)
Choroby narządu ruchu
(1)
Dehumanizacja
(1)
Doświadczenia edukacyjne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gimnazja
(1)
Globalizacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Kolegium Nauczycielskie (Gliwice)
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Lipkowski, Otton (1907-1982)
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody badawcze
(1)
Mądrość
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niedowidzenie
(1)
Oddział Neuroinfekcji i Neurologii Dziecięcej (Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II)
(1)
Pańczyk, Jan (1937-2007)
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoły przyszpitalne
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Raport z badań
(2)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
17 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2017
Artykuł z czasopisma "Szkoła Specjalna".
Bibliografia na stronie 291.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2013
Na okł.: Scenariusze zajęć, karty pracy. Karty pracy w kieszonce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 314889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2012
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.

W publikacji zawarto artykuły:
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 304858 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.04 PRA (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2010
Bibliogr. s. 253-276.
Streszczenie: Autorka przedstawia postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych, zwraca uwagę na miejsce niepełnosprawnych uczniów w reformie edukacji, na wiedzę i przygotowanie oraz postawę nauczycieli języków obcych do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. W publikacji omawia kształcenie integracyjne (zalety, warunki, ograniczenia, kształcenie nauczycieli) oraz analizuje specjalne potrzeby edukacyjne i wskazania metodyczne (uczniowie: niedosłyszący, niesłyszący, słabo widzący, niewidomi, niepełnosprawni ruchowo, z zaburzeniami mowy, zaburzeniami komunikacji, dyslektyczni, z ADHD, przewlekle chorzy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301837, 298296 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2010
Wybrane elementy praktyki edukacji intrgracyjnej / Bożena Bobel. W: Integracja edukacyjna: oczekiwania i rzeczywistość, s. 115-127. - 2010.
Bibliografia na stronie 127.
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach. Integracja, Nauczyciel, Wychowanie ; t. 3)
Bibliografia przy artykułach.
Zbiór artykułów dotyczących pedagoga specjalnego (osobowości, motywów wyboru zawodu, celu i sensu kształcenia), kompetencji prakseologicznych nauczyciela szkoły specjalnej (ocenianie, rola nauczyciela, współpraca z rodzicami), roli pedagoga specjalnego w procesie rozwijania kompetencji komunikacyjnej i terapii zaburzeń mowy dziecka (pedagogika lecznicza M.Montessori, muzyka w terapii logopedycznej) oraz nauczyciele wobec idei integracji szkolnej. Książka zawiera wspomnienia o Janie Pańczyku i Ottonie Lipkowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294648 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
Bibliogr. s. 178-[187].
Streszczenie: Rozróżniono definicyjne uszkodzenia słuchu (wg klasyfikacji: medycznej, audiometrycznej, pedagogicznej). W odniesieniu do upośledzeń zwrócono uwagę na rozwój języka i mowy. Scharakteryzowano rozwój języka (poznawczy, emocjonalny i społeczny) w kontekście rozwoju psychospołecznego dziecka niesłyszącego. Opisano rolę języka w edukacji (dojrzałość szkolna, umiejętność czytania i pisania, proces nauczania). Zaakcentowano rolę integracji w edukacji dzieci niepełnosprawnych (m.in. opieka i kształcenie dzieci niesłyszących w Polsce). Uwzględniono model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących. Poruszono zagadnienie wspomagania rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole (prawa dziecka niepełnosprawnego w systemie oświaty).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2005
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zasady prowadzenia przez nauczyciela zajęć z dzieckiem z niepełnosprawnością ruchową wynikającą z nieprawidłowego napięcia mięśni; najczęstsze przyczyny niepełnosprawność ruchowej i pomoce ortopedyczne (w ujęciu słownikowym); podstawowe wiadomości nt. mózgowego porażenia dziecięcego; skutki niepełnosprawności ruchowej; warunki, jakie należy stworzyć uczniowi niepełnosprawnemu ruchowo. Przykładowe scenariusze zajęć ze wskazówkami do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym ruchowo, przykładowe sprawdziany, propozycje sposobów włączania uczniów niepełnosprawnych do zajęć teatralnych, muzycznych, plastycznych, ćwiczenia usprawniające zaburzone funkcje percepcyjno-motoryczne i scenariusze indywidualnych zajęć, ćwiczenia integrujące klasę, współpraca z rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289099, 289098 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2005
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: założenia dot. wspomagania rozwoju, diagnozę umiejętności dziecka (np. z niepełnosprawnością intelektualną i z uszkodzonym wzrokiem) i metody wspomagania jego rozwoju; teoretyczne podstawy metody integracji sensorycznej A. Jean Ayres i propozycje ćwiczeń związanych z codziennymi czynnościami przeznaczonych do wykonywania przez rodziców z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem; metody pracy z dzieckiem głuchoniewidomym, w tym metody komunikowania się; przegląd programów stanowiących podstawę do formułowania indywidualnego programu wspomagania rozwoju dziecka; podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Uzupełnienie tego opracowania stanowi "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem" z 2005 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289091, 289090 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Bibliografia przy artykułach.
Artykuły dot. różnych metod w pedagogice specjalnej i kształcenia integracyjnego dzieci z różnymi upośledzeniami. Przedstawiono np.: nauczanie zintegrowane w szkole szpitalnej, metodę F. Affolter w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, wykorzystanie Metody Dobrego Startu, wykorzystanie bajek relaksacyjno-terapeutycznych, zastosowanie systemu komunikacji alternatywnej Ch. Blissa w nauczaniu dziecka z porażeniem mózgowym, arteterapię dziecka dyslektycznego, muzykoterapię, biblioterapię, zastosowanie lalek w rewalidacji dzieci głuchoniewidomych, wykorzystanie metodyki zuchowej w kształtowaniu autonomii, origami w rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 298354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 284207 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 167-[175].
Streszczenie: Całość pracy tworzą trzy części. Cz. I to analiza skutków upośledzenia słuchu, ich wpływ na rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny, a także możliwości, ograniczenia i efekty kształcenia dzieci z tą niesprawnością. Cz. II poświęcona jest problemom integracji edukacyjnej dzieci niesłyszących. Przedstawiono tu ewolucję poglądów na szkolnictwo specjalne i integrację oraz koncepcje kształcenia integracyjnego w wybranych krajach i w Polsce. Cz. III jest prezentacją założeń własnej koncepcji modelu systemowego kształcenia integracyjnego oraz jego eksperymentalnej realizacji. Przedstawione tu badania są próbą weryfikacji i oceny przyjętych założeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274577, 274576 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Streszczenie: Wybór artykułów podzielony jest na pięć części wg tematów. W cz. I prace dot. fundamentów filozoficznych i etycznych integracji. Cz. II ukazuje dorobek nauczania i wychowania integracyjnego w USA, we Włoszech , w Holandii i w Polsce. W cz. III i IV przedstawiono doświadczenia polskich placówek przedszkolnych i szkolnych (także opinie dzieci i rodziców). W cz. V podano przykłady lekcji z różnych przedmiotów od kl. I do V. W aneksie m.in. wykaz aktów normatywnych regulujących kształcenie i wychowanie w systemie integracyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279379, 253672 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 253673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1994
Tekst częśc. tł. z ang., niem.
Streszczenie: Zbiór materiałów dot. nauczania i wychowania integracyjnego przeznaczony dla nauczycieli, rodziców, a także studentów pedagogiki. Cz. I ma charakter teoretyczny i przedstawia teksty prezentujące różnorakie przesłanki kryzysu w oświacie i próby wyjścia z niego poprzez tworzenie nowych systemów edukacyjnych. Cz. II to omówienie rozwiązań związanych z wprowadzeniem integracji do szkół w różnych krajach europejskich. Cz. III jest poświęcona problemom szczegółowym, m.in. organizacji warunków nauczania integracyjnego, współpracy nauczycieli i rodziców, a także ocenie postępów dzieci w zróżnicowanej edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283083, 279378, 273351, 268492 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 268493 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej