Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(1)
Autor
Chrzanowska Iwona
(1)
Dolata Roman
(1)
Gofron Beata
(1)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(1)
Maj Beata (1968- )
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Paduszek Jerzy F
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Zahorska Marta (1947- )
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Temat
Nierówności społeczne
(9)
Dostęp do oświaty
(5)
Kształcenie
(3)
Szkolnictwo
(3)
Selekcja szkolna
(2)
Efektywność nauczania
(1)
Egalitaryzm
(1)
Gimnazja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Samorząd gminny
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Wsie
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
1901-2000
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Radom (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2012
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang., pol. przy niektórych rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 305062 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2010
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. 339-360.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Streszczenie: Wskutek zmian cywilizacyjnych pojawiają się wciąż nowe zjawiska nierówności edukacyjnych (wykształcenie rodziców, miejsce zamieszkania, pochodzenie społeczne, sytuacja materialna). Występuje również zjawisko zróżnicowania szkół ze względu na wyniki nauczania. Autorzy tekstów zamieszczonych w publikacji zastanawiają się nad istnieniem efektywnych rozwiązań w obrębie równości i jakości w nauczaniu. Niejednokrotnie odwołują się do badań własnych. Rozważania podzielono na trzy grupy tematyczne: I Oblicza nierówności edukacyjnych - tu m.in. różne płaszczyzny i obszary nierówności obserwowanych w szkole. II Problemy i dylematy szkoły - m.in. kwestia kolektywizmu i indywidualizmu w edukacji, sposoby rozwiązywania nierówności wśród uczniów oraz omówienie zajęć warsztatowych jako formy kształtowania tożsamości młodzieży. III Komunikacja w środowisku - m. in. rola komunikacji w budowaniu jakości i równości pracy szkoły, wpływ środowiska rodzinnego i instytucji edukacyjnych na rozwój dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
Bibliogr. s. 309-322. Netogr. s. 323-326.
Streszczenie: Autorka zwraca uwagę na rolę szkoły i kształcenia dzieci z niepełnosprawnościami (marginalizacja, bieda i ubóstwo), edukacyjne konsekwencje diagnozy, selekcji i izolacji, trudności w uczeniu się jako potencjalną przyczynę wykluczenia i marginalizacji (koncepcje trudności, teoria socjolingwistyczna B.Bernsteina, teoria reprodukcji kulturowej P.Bourdieu), rzeczywistość edukacji na wsi, uwarunkowania i efekty kształcenia na wsi dzieci sprawnych i dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkołach podstawowych i gimnazjach (2002-2008), polskie wyzwania edukacyjne w XXI wieku oraz wyniki badań szans i zagrożeń w kształceniu dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych na wsi oraz zaspokojenia potrzeb ucznia niepełnosprawnego umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298144 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
Szkoła, segregacje, nierówności / Roman Dolata. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2008. - 311 s. : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. s. [304]-311.
Streszczenie: Badania na temat polskiego systemu oświaty z punktu widzenia poziomu nierówności edukacyjnych i segregacji społecznej dotyczących szkoły podstawowej i gimnazjum. Autor omawia podstawowe pojęcia oraz najważniejsze teorie nierówności edukacyjnych. W pracy zwraca uwagę na efekt rówieśników, konsekwencje segregacji wewnątrzszkolnych oraz quasi-rynek szkół publicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298325, 295733 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2004
Bibliogr. s. 215-222. Indeksy.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Książka ukazuje przemiany gospodarczo-społeczne zachodzące na ziemiach polskich od drugiej połowy XIX stulecia do roku 1918. Prezentuje modele wychowania i edukacji typowe dla poszczególnych warstw społecznych. Traktuje o edukacji ponadelementarnej warstw plebejskich, ukazując różne drogi awansu społecznego. Przedstawia przykłady możliwości edukacyjnych, tworzonych w miarę przemian industrialnych. Wskazuje na przemiany zachodzące w mentalności ówczesnego społeczeństwa. Omawia działalność oświatową podejmowaną w aspekcie upowszechniania oświaty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 287007 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 KOR (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z Badań / Instytut Spraw Publicznych)
Bibliogr. s. 140-141.
Streszczenie: Publikacja prezentuje badania przeprowadzone w celu sprawdzenia, jakie są różnice w funkcjonowaniu szkół na wsi i w mieście w pierwszym roku reformy. Wykorzystano w nich różne techniki badawcze: od obserwacji, poprzez analizę dokumentów i wywiady, po testy i ankiety. Badania przeprowadzono w sześciu gminach - dwóch miejskich (Mazowii i Pomorzynie) oraz w czterech wiejskich leżących w ich pobliżu. Raport ten składa się z dwóch części. Pierwsza prezentuje badane gminy i szkoły, a druga analizuje zamiany jakie zaszły w szkołach w pierwszym roku reformy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283517 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1991
(Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zespół Badań Socjologicznych nad Problemami Oświaty ; z 52)
Bibliogr. s. 75-80.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264310, 264309 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej