Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(13)
Artykuły
(7)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(4)
Autor
Sękowski Andrzej Edward
(2)
Zajdel Krzysztof
(2)
Altszuler Ida
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Fiszbak Jolanta
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Jaśkiewicz Małgorzata
(1)
Jędras Zbigniew
(1)
Kamińska Jolanta (pedagogika)
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kowalewski Michał (pedagog)
(1)
Malinowski Andrzej (1934-2023)
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Nevanperä Erkki
(1)
Piotrowski Marek
(1)
Turska Dorota
(1)
Witkowska-Tomaszewska Anna
(1)
Wudarska Jadwiga Urszula
(1)
Ćwikła Edyta
(1)
Żmijewska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(9)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Studenci
(1)
Temat
Oceny szkolne
(22)
Nauczanie początkowe
(5)
Osiągnięcia szkolne
(5)
Efektywność nauczania
(4)
Dziecko zdolne
(3)
Nauczanie
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Metody nauczania
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Zdolności
(2)
Aspiracje edukacujne
(1)
Badania jakościowe
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Eksperymenty
(1)
Ewaluacja
(1)
Gimnazja
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Lęk
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
PISA (badanie)
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Satysfakcja (psychologia)
(1)
Skala ocen (szkolnictwo)
(1)
Socjalizacja
(1)
Sprawiedliwość społeczna
(1)
Strach
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wydział Nauk Społecznych (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; Olsztyn)
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Niemcy
(2)
Finlandia
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(11)
Artykuł z pracy zbiorowej
(7)
Artykuł problemowy
(4)
Monografia
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Psychologia
(4)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2021
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 341-346.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.2 KOW (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.2 ZAJ (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2016
Znaczenie oceniania w przebiegu życia / Krzysztof Zajdel. - Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2016. - 202 s. : ilustracje (w tym kolor.) ; 25 cm.
Bibliogr., netogr. s. 195-199.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2006
Bibliografia na stronach 183-198.
Streszczenie: Przedstawiono teoretyczny model skuteczności ucznia obejmujący szkołę jako źródło specyficznych wymogów poznawczych i społecznych oraz podmiotowe determinanty skutecznosci ucznia, analizę i interpretacje wyników badań własnych. W 2002 r. badano uczniów klas III gimnazjów i liceów w Lubelinie - uczniów uznanych za najbardziej skutecznych (grupa zasadnicza) i wszystkich uczniów losowo wybranych klas (grupa kontrolna).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2004
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 293-308.
Streszczenie: Próba konfrontacji powszechnie panujących poglądów, wyrażonych w stereotypowym myśleniu o ocenianiu, a ujęciem tego zagadnienia w kontekście wspierania rozwoju ucznia (w edukacji wczesnoszkolnej). Praca składa się z trzech części: teoretycznej, metodologicznej i empirycznej, w których omówiono dotychczasowy dorobek w zakresie problematyki oceniania szkolnego z różnych perspektyw, przedstawiono koncepcję badań w celu wglądu w praktykę oceniania szkolnego oraz podano wyniki badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287636, 287635 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 KOP (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2004
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łódzkiego)
Bibliografie na stronach 483-499.
Streszczenie: Praca habilitacyjna. Uniwersytet Łódzki. Katedra Pedagogiki Specjalnej, 2004.
Streszczenie: W pracy opisano teorię, organizację i rozwój szkolnictwa gimnazjalnego na przełomie XX i XXI w. Zwrócono uwagę na sytuację gimnazjów po reformie w 1999 r. Uwzględniono problematykę rozwoju fizycznego, poznawczego, moralnego, emocjonalnego i społecznego gimnazjalistów. Poruszono temat osiągnięć i niepowodzeń szkolnych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz zagadnienie egzaminów gimnazjalnych. Opisano sposób postępowania z dziećmi przewlekle chorymi, wykazującymi mikrozaburzenia, zaniedbanymi środowiskowo i pedagogicznie. Zawarto metodologiczne podstawy badań i scharakteryzowano testy i wyniki pomiaru osiągnięć szkolnych. Skupiono się na kompetencjach szkolnych treści humanistycznych oraz matematyczno-przyrodniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 CHR (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 330)
Bibliogr. s. 97-102.
Streszczenie: Rozważania na temat rozmaitych aspektów oceniania w edukacji wczesnoszkolnej oraz umiejętności zawodowych nauczyciela klas I-III (ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności oceniania). Propozycje modelowych rozwiązań w zakresie umiejętności oceniania dot. techniki treningu twórczości, umiejętności komunikacyjnych, umiejętności obserwacji aktywności uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285454 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Na okł. podtyt.: szkolny program wychowania.
Bibliogr. s. 85.
Streszczenie: Propozycja programu wychowawczego "Drogowskazy życia" oraz narzędzi jego ewaluacji - ankiet dla nauczycieli, rodziców i uczniów, przykład (procentowych i w formie wykresów kołowych) wyników analizy ankiet, wnioski do realizacji. Propozycja "Wewnątrzkolnego systemu oceniania w gimnazjum" i ankiet dla uczniów i rodziców na jego temat, arkusz samooceny nauczyciela, przykładowe wyniki analizy ankiet (w procentach i w formie wykresów kołowych) i wypływające z nich wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282264, 282263, 282262 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Osiągnięcia uczniów zdolnych / Andrzej E. Sękowski. - Wydanie drugie rozszerzone. - Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, copyright 2001. - 254 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 67)
Streszczenie angielskie.
Bibliografia na stronach 231-251.
Streszczenie: Dodano rozdział poświęcony inteligencji sprzyjającej powodzeniu życiowemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 SĘK (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 57)
Bibliografia na stronach 221-240.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Przedstawiono koncepcje psychologiczne wybitnych zdolności, badania dot. wpływu różnic indywidualnych na osiągnięcia szkolne uczniów zdolnych, poglądy na rozwój emocjonalny i społ. uczniów zdolnych, związek zdolności i mądrości, przegląd badań dot. obrazu siebie uczniów zdolnych. Omówiono badania własne dot. roli oceny w procesie rozwiązywania problemów przez zdolnych uczniów szk. średniej i dokonywanej przez nich samooceny. Podano wyniki badań własnych dot. systemu wartości uczniów zdolnych. Zamieszczono prównanie własnych badań (przeprowadzonych wśród uzdolnionych 17-18-letnich uczniów w Polsce i w Niemczech), które dot. psychologicznych uwarunkowań osiągnięć uczniów zdolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
W załączniku: Arkusz obserwacji osiągnięć edukacyjnych uczniów klas 1-3.
Streszczenie: Książka zawiera m.in.: kryteria oceny, arkusze obserwacyjne, sprawdziany wiedzy i umiejętności oraz przykładowe opisy osiągnięć edukacyjnych uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279259, 279258, 279257, 279256, 279255 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1994
Bibliogr. s. 147-151. Streszcz.
Streszczenie: Książka przedstawia jedną z metod badania i analizy danych empirycznych - metodę ewaluacji (proces oceniania podporządkowany celom: zwiększenia kontroli, podtrzymania tego co korzystne, a wyeliminowania tego co niekorzystne). Przedmiotem badań jest ocenianie szkolne, na przykładzie wypracowań: strategie oceniania, konstrukcja technik badawczych, analiza wyników eksperymentu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269410, 269409 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1992
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Część art. dot. teorii oceniania ucznia przez nauczyciela oraz oceniania pracy nauczycieli ogólnie, większość to teoria i wyniki badań dot. różnych aspektów oceniania ucznia i pracy nauczyciela głównie w średnich szkołach, ale także na studiach, pielęgniarskich. Łączą się one z zagadnieniem stosunków nauczyciel - uczeń w szkolnictwie pielęgniarskim, a także samooceny nauczycieli i uczniów. Dwa art. dot. Wielkiej Brytanii (ocenianie pielęgniarek-studentek i pielęgniarek-nauczycielek w koledżu pielęgniarstwa) i dwa dot. Szwecji (o Wydziale Wyższego Kształcenia Pielęgniarskiego na Uniwersytecie w Geteborg i metodzie egzaminacynej na tym Wydziale).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 267064, 267063 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej