Forma i typ
Książki
(16)
Poradniki i przewodniki
(3)
Artykuły
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(4)
Autor
Janowska Joanna
(2)
Csikszentmihalyi Mihaly (1934-2021)
(1)
Desjardins Arnaud
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(1)
Kuźnik Marek (1976- )
(1)
Lang Gunda
(1)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(1)
Mika Stanisław (1931- )
(1)
Opowicz-Górowska Katarzyna
(1)
Ożdziński Jan
(1)
Pasternak Iwona
(1)
Pavlina Steve (1971-)
(1)
Ray Veronica
(1)
Zieliński Paweł (1964- )
(1)
Ziglar Zig (1926-2012)
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(17)
Kalifornia (USA)
(1)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Studenci
(1)
Temat
Samorealizacja
(18)
Samowychowanie
(6)
Metody nauczania
(5)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Nauczyciele
(3)
Rozwój osobowości
(3)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kreatywność
(2)
Metody badawcze
(2)
Osobowość
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Autopsychoterapia
(1)
Buddyzm
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Hinduizm
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Medycyna niekonwencjonalna
(1)
Medytacja
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Silvy
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Samopoznanie
(1)
Sukces
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zen
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(6)
Poradnik
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Podręcznik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(4)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2014
Bibliogr. s. 447-448. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306933 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 MAJ (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2010
(Akademia Rozwoju Osobistego)
ISBN: 978-83-61732-77-8
Streszczenie: Autor książki jest zarazem autorem popularnego blogu internetowego poświęconego osobistemu rozwojowi. Na rozwój ten składają się następujące obszary: prawda, miłość, jedność, władza, odwaga, inteligencja oraz aspekty praktyczne życia: przyzwyczajenia, ścieżka zawodowa, pieniądze, zdrowie, związki, duchowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298930 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Wokół Kompetencji)
Bibliogr. s. 122-129.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 314320 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. s. 145-154.
Streszcz. ang., fr.
Streszczenie: Praca jest próbą ukazania pedagogicznego i psychologicznego aspektu systemów relaksowo-koncentrujących: medytacji zen i metody Silvy. Podjęte przez autora problemy badawcze dotyczą zagadnień: procesu samowychowania, rozwoju moralnego człowieka i jego wychowania, kryzysu cywilizacji i edukacji, założeń pedagogiki humanistycznej. W zasadniczej części książki scharakteryzowano historię, teorię i praktykę buddyzmu zen oraz metody Silvy i dokonano porównania obu systemów. Wskazano na ich wartości humanistyczne, edukacyjne, wychowawcze i samowychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 ZIE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliografia na stronach 175-177.
Streszczenie: W stosunku do wydania z 1993 r. dodano: wstępne omówienie podstaw humanistycznego modelu kształcenia nauczycieli (poglądy E.W. Combsa) i podstaw humanistycznego kształcenia w ujęciu C. Rogersa, rys historyczny edukacji skierowanej na osobę, cechy profesjonalnej postawy nauczyciela i umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej (jako wyznaczniki "podejścia skoncentrowanego na ucznia"), scenariusze 18 ćwiczeń służących rozwojowi grupy. Usunięto rozdz. o uwarunkowaniach procesu wychowania, skrócono rozdz. o umiejętnościach interpersonalnych nauczyciela, a jego zakończenie w zmienionej formie przeniesiono do rozdz. o umiejętnościach w zakresie komunikacji interpersonalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276935 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.12 JAN (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
(Masterminds)
Autor posługuje się terminem "uczucie przepływu", rozumianym jako doznanie pojawiające się w okolicznościach nacechowanych wysokimi wymaganiami przy wysokim poziomie umiejętności. Opisuje sytuacje z jednej strony wyzwalające to uczucie (w pracy, w czasie wolnym, w kontaktach z innymi ludźmi), a z drugiej - zajęcia będące źródłem doznania przepływu. Przedstawia wyniki badań z zastosowaniem kwestionariuszy MPD (= metoda próbki doświadczeń) prowadzonych z dorosłymi i z młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293947, 278245 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 253-256.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Założenia przedstawionej tu koncepcji koncentrują się wokół rozwoju umysłowego powyżej górnych możliwości ucznia. Realizacja ich wiąże się z opracowaniem programów kształcenia stymulujących i wspierających rozwój wzwyż. Przedstawione tu supernauczanie, to nauczanie oparte na zintegrowanych zadaniach szkolnych realizowanych w warunkach synchronizacji funkcji fal mózgowych, relaksacji, wizualizacji, afirmacji oraz tworzenia skorelowanych struktur poznawczych. W pracy ukazano model edukacyjny uwzględniający wymienione czynniki procesu dydaktycznego, sposób projektowania dla niego programów nauczania oraz wyniki badań własnych, analizujące możliwości odejścia od nauczania tradycyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279456 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.3 GNI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Bibliogr. s. 137.
Streszczenie: Adresowana do młodzieży książka poćwięcona treningowi mentalnemu rozumianemu jako ćwiczenie w umyśle - wykorzystywanie podświadomości do przekształcania siebie, leczenia zaburzeń zdrowotnych i radzenia sobie z różnymi kłopotami. Krótko przedstawiono techniki treningu mentalnego: wizualizację, relaks i afirmację, zwrócono uwagę na potęgę myśli. Na podstawie przykładowych problemów pokazano, jak należy wykorzystać techniki treningu mentalnego w celu zlikwidowania lub złagodzenia tych problemów. Wskazano także, jak wykorzystywać podświadomość, techniki treningu mentalnego i wyobraźnię w uczeniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272478 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Streszczenie: Prezentacja założeń i umiejętności NLP (Neuro-Linguistic Programming) - metody, która wykorzystuje programowanie umysłu w celu dokonywania pożądanych życiowych zmian. Przedstawione ćwiczenia i techniki dotyczą samodoskonalenia, eliminowania niepożądanych nawyków, przekształcania własnego wizerunku. Autorzy pracy podkreślają znaczenie misji życiowej. Doświadczeni terapeuci przedstawiają 21-dniowy Program Nieograniczonych Osiągnięć dla tych, którzy chcą uczynić swoje życie w pełni satysfakcjonujące.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283348, 283347 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
(Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu ; nr 320)
Bibliogr. s. 178-188.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Praca jest próbą społeczno-historycznego naświetlenia korzeni aktywności ruchowej oraz powiązań z doktrynami filozoficznymi i religijnymi. Aktywność ruchowa ukazana jest tu jako możliwość rozwoju psychicznego i samorealizacji. Problem osiągnięcia optymalnych możliwości samorozwoju poprzez aktywność ruchową rozpatrzono w kręgu kultur antycznych i orientalnych. Przedstawiono techniki medytacyjne i relaksacyjne w filozoficznych systemach staroorientalnych oraz ich współczesne zastosowanie z uwzględnieniem geograficznego i historycznego transferu. Na podstawie badań własnych potwierdzono transmisję wybranych form aktywności ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271473 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
Droga na szczyt / Zig Ziglar ; przekł. [z ang.] Marek Czekański. - Warszawa : "Medium", cop. 1995. - 233, [1] s. ; 20 cm.
(Biblioteka Człowieka Sukcesu)
Streszczenie: Kolejna książka o pozytywnym myśleniu, w "wędrówce na szczyt" upatrująca środka przeciw załamanion życiowym i depresjom. Autor przekazuje receptę na osiągnięcie sukcesu, opartą na trwałych wartościach takich jak: uczciwość, wiara, lojalność i rzetelność. Do tego celu ma prowadzić siedem stopni - etapów samodoskonalenia: właściwa postawa, wybór nastrojów i reakcji, odwaga, jasny cel, wiedza, miłość i wytrwała praca. Autor wyjaśnia te etapy posługując się przykładami losów, doświadczeń, determinacji i twórczych wysiłków znanych osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272325 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
Streszczenie: Poradnik życia duchowego. Na podst. własnych przeżyć - spotkań z przewodnikami duchowymi w Indiach autor, francuski producent telewizyjny, ukazuje wartość (godność) człowieka. Wykorzystuje w swych rozważaniach mądrość różnych religii - głównie hinduizmu, buddyzmu i innych religii Wschodu, ale także chrześcijaństwa. Lektura książki ma prowadzić do przemiany duchowej (wewnętrznej) czytelnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271321 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1994
Streszczenie: Książeczka powstała, by wspierać osoby leczące się z uzależnień w ośrodkach Fundacji Hazelden w stanie Minnesota, ale zawarte w niej prawdy można traktować jako ponadczasowe i uniwersalne. Prawdy te korzystają z filozofii buddyzmu, taoizmu, sufizmu i innych szkół medytacji. Materiał tej książeczki podzielono na krótkie lekcje, tematy do medytacji, które autorka radzi przyswoić sobie i zastosować do osobistych sytuacji, ograniczeń i możliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 268380, 268379 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1994
Bibliogr. s. 143-148.
Streszczenie: Publikacja dotyczy niektórych założeń psychologii humanistycznej stanowiących pewnego rodzaju syntezę różnych teorii psychologicznych o orientacji humanistycznej, przydatnych w lepszym rozumieniu procesu wychowawczego. Składają się na nią referaty wygłoszone przez przedstawicieli różnych ośrodków akademickich w kraju na ogólnopolskiej konferencji pod hasłem zbieżnym z tytułem publikacji (Kazimierz D., 14-15.X.1991). W cz. 1 znalazły się referaty dot. m.in. wychowania nastawionego na osobę wychowanka, personalistycznego pojmowania człowieka i jego samorealizacji. W cz. 2 dot. możliwości zastosowania psychologii humanistycznej w szeroko pojętej praktyce pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 268068, 268067 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1993
Bibliografia na stronach 92-94.
Streszczenie: Praca przeznaczona dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla nauczycieli pracujących w zawodzie. Przedmiotem pracy jest teoria samoaktualizacji, będąca podstawą badań psychologii humanistycznej, utożsamiana przez autorkę z teorią rozwoju osobowości. Analizując poglądy twórców psychologii humanistycznej, C. Rogersa, A. Maslowa i E. L. Shostroma przedstawiła istotę samoaktualizacji oraz cechy osób aktywnych samowychowawczo. Następnie omówiła trening interpersonalny jako metodę stymulującą proces samoaktualizacji i sposób jego realizacji. Ponadto, zanalizowała wyniki badań eksperymentalnych nad efektywnością ćwiczeń interpersonalnych przeprowadzonych wśród studentów, przyszłych nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 268060, 268059 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1992
ISBN: 83-02-04699-X
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264585, 264584 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej