Forma i typ
Artykuły
(61)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(26)
Książki
(20)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Rysunki
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Autor
Kędra Marzena (nauczycielka)
(7)
Łyszczarz Michał
(4)
Abramowicz Dawid
(2)
Chrabąszcz Marta
(2)
Kolczyńska Elżbieta
(2)
Apanel Danuta
(1)
Banasiak Żaneta
(1)
Bellow Saul (1915-2005)
(1)
Bełdowska Katarzyna
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bloom Allan David (1930-1992)
(1)
Bojarski Władysław (1931-2000)
(1)
Boniek Barbara
(1)
Borucka Karolina
(1)
Brzozowski Janusz
(1)
Chodubski Andrzej (1952-2017)
(1)
Chrypankowski Filip
(1)
Cytlak Izabela
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Doroszewski Jerzy (1934- )
(1)
Dyrek Danuta
(1)
Elak Hanna
(1)
Groborz Izabela
(1)
Hejwosz-Gromkowska Daria
(1)
Herman Aneta Maria
(1)
Heropolitański Stanisław (1956- )
(1)
Hoffmann Paweł (pedagog)
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jakubowska Emilia (pedagog)
(1)
Jakubowski Jakub (politolog)
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jelonek Magdalena
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kijak Dominika
(1)
Klich Daria (1965- )
(1)
Kowal Maria (pedagog)
(1)
Kowal Stanisław (nauczyciel)
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Krauze-Jaworska Hanna
(1)
Król Teresa (nauczycielka)
(1)
Kutek-Sładek Katarzyna
(1)
Lesińska Joanna
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewandowski Jan (pedagog)
(1)
Majchrzak Marcin (prawo)
(1)
Marek Jerzy (pedagog)
(1)
Markiewiczowa Hanna
(1)
Marzec Bożena
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Mikulska Lidia
(1)
Murawska Iwona
(1)
Niedzielska Agata E
(1)
Nowak Marek (1958- )
(1)
Pilna Dorota
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Rataj Marian
(1)
Remiszewska Zofia
(1)
Romanowska Bożena (nauczyciel)
(1)
Rosalska Małgorzata
(1)
Sewastianowicz Monika
(1)
Skrabka Marcin (1978- )
(1)
Soja Joanna
(1)
Staroń Przemysław
(1)
Stemplewska Aleksandra
(1)
Twardosz Michał
(1)
Walancik Marek
(1)
Wasilewska-Kamińska Ewa
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Wąż Krzysztof
(1)
Zalas Katarzyna
(1)
Zielińska-Godek Krystyna
(1)
Ziółkowski Przemysław
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(71)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(83)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(4)
Nauczyciele
(4)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Bibliotekarze
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Dyrektorzy szkół
(18)
Szkoły
(14)
Nauczyciele
(10)
Szkolnictwo
(10)
Opinia publiczna
(9)
Polityka oświatowa
(8)
Publiczna Szkoła Podstawowa Cogito (Poznań)
(8)
Uczniowie
(8)
Studenci
(7)
Zarządzanie oświatą
(7)
Szkoły podstawowe
(6)
Bezpieczeństwo publiczne
(5)
Młodzież
(5)
Szkolnictwo podstawowe
(5)
Techniki Freineta
(5)
Wychowanie
(5)
Zamówienia publiczne
(5)
Informacja publiczna
(4)
Innowacje pedagogiczne
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Szkoły publiczne
(4)
Uczniowie szkół średnich
(4)
Współdziałanie
(4)
Zarządzanie
(4)
Absolwenci szkół wyższych
(3)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(3)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(3)
Kształcenie
(3)
Kultura szkoły
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Nauczanie
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Postawy
(3)
Prawo do informacji publicznej
(3)
Prawo oświatowe
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Szkoły katolickie
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Towarzystwo Popierania Budowy Publicznych Szkół Powszechnych
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Wychowanie obywatelskie
(3)
Autorytaryzm (politologia)
(2)
Biblioteki publiczne
(2)
Dobre praktyki
(2)
Dzieci
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(2)
Rejestr publiczny
(2)
Rynek pracy
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Administracja publiczna
(1)
Administracja rządowa
(1)
Agresywność
(1)
Akty prawne
(1)
Antypedagogika
(1)
Audiobooki
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Chmielewski, Witold Jan
(1)
Czas pracy ucznia
(1)
Czasopismo lifestylowe
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja antydyskryminacyjna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzamin ósmoklasisty
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Ewaluacja
(1)
Facebook
(1)
Filia nr 6 (Biblioteka Publiczna im. dr Władysława Biegańskiego ; Częstochowa)
(1)
Filozofia
(1)
Finansowanie
(1)
Gimnazja
(1)
Globalizacja
(1)
Globalne ocieplenie
(1)
Grywalizacja
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Hamlet Centre (Norwich)
(1)
Temat: dzieło
Critical theory and authoritarian populism
(1)
Likwidowanie szkolnictwa katolickiego w drugiej połowie lat czterdziestych XX wieku
(1)
Obraz przemian w organizacji i działalności szkół Królestwa Polskiego w latach 1815-1867
(1)
Temat: czas
2001-
(58)
1901-2000
(13)
1989-2000
(6)
1945-1989
(4)
1801-1900
(3)
1918-1939
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1401-1500
(1)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(32)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(7)
Częstochowa (woj. śląskie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Chorzów (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Kanada
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Królestwo Polskie (1815-1915)
(1)
Nowa Sól (woj. lubuskie)
(1)
PRL
(1)
Pisz (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Powiat chełmski (woj. lubelskie)
(1)
Racibórz (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(34)
Artykuł problemowy
(29)
Artykuł z pracy zbiorowej
(23)
Artykuł z czasopisma naukowego
(12)
Artykuł z czasopisma fachowego
(11)
Raport z badań
(8)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Monografia
(2)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Esej
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Regulamin
(1)
Sprawozdanie
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(63)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(11)
Historia
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
83 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2023
Gamifikacja w służbie TIK / Marcin Skrabka. W: TIK w Edukacji. 2023, nr 1, s. 62-63. - 2023.
Artykuł z czasopisma "TIK w Edukacji".
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2023
Przestrzeń szkolna / Aleksandra Stemplewska. W: Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej. 2023, nr 6, s. 31-35. - 2023.
Artykuł z czasopisma "Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej".
Bibliografia na stronie 35.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2023
Regulamin udzielania zamówień publicznych obowiązujący w szkole. W: Szkoła : miesięcznik dyrektora. 2023, nr 2, s. 35-36. - 2023.
(Dokumenty dyrektora)
Artykuł z czasopisma "Szkoła : miesięcznik dyrektora".
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2023
Rekrutacja do szkół publicznych / Joanna Lesińska. W: Dyrektor Szkoły. 2023, nr 3, s. 26-31. - 2023.
Artykuł z czasopisma "Dyrektor Szkoły".
Wykaz aktów prawnych na stronie 31.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2023
Socjalizacja polityczna / Monika Sewastianowicz. W: Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej. 2023, nr 10, s. 78-80. - 2023.
(Niezbędnik Dyrektora Szkoły)
Artykuł z czasopisma "Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej".
Wykaz aktów prawnych na stronie 79. Bibliografia na stronie 80.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2023
(Dokumenty dyrektora)
Artykuł z czasopisma "Szkoła : miesięcznik dyrektora".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2023
(Dokumenty dyrektora)
Artykuł z czasopisma "Szkoła : miesięcznik dyrektora".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2023
Wniosek o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej 130 000 zł netto. W: Szkoła : miesięcznik dyrektora. 2023, nr 2, s. 34. - 2023.
(Dokumenty dyrektora)
Artykuł z czasopisma "Szkoła : miesięcznik dyrektora".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2023
Żelazne finansowanie oświaty / Michał Twardosz. W: Monitor Dyrektora Przedszkola. T. 142, listopad/grudzień (2023), nr 11, s. 20-22. - 2023.
Artykuł z czasopisma "Monitor Dyrektora Przedszkola".
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2022
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 621)
Bibliografia na stronach 273-282.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 REM (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2022
[Obraz przemian w organizacji i działalności szkół Królestwa Polskiego w latach 1815-1867 - recenzja] / Jerzy Doroszewski (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie). W: Przegląd Historyczno-Oświatowy : kwartalnik poświęcony badaniom dziejów oświaty i wychowania w Polsce. R. 65, nr 3/4 (2022), s. 155-158. - 2022.
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Obraz przemian w organizacji i działalności szkół Królestwa Polskiego w latach 1815-1867 : materiały i źródła do historii wychowania. T. 3. - Warszawa, 2021.
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2022
Wykaz aktów prawnych na stronach 141-142.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 BEŁ (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2022
Problemy z ogrzaniem szkół : zastosowanie zarządu komisarycznego / Michał Łyszczarz. W: Szkoła : miesięcznik dyrektora. 2022, nr 10, s. 23-25. - 2022.
Artykuł z czasopisma "Szkoła : miesięcznik dyrektora".
Wykaz aktów prawnych na stronie 25.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2022
Ze szkoły na wokandę : udostępnianie informacji o wydatkach z ZFŚS / Marcin Majchrzak. W: Szkoła : miesięcznik dyrektora. 2022, nr 3, s. 28-29. - 2022.
Artykuł z czasopisma "Szkoła : miesięcznik dyrektora".
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2021
Cogito : szkoła z własnym obliczem / Marzena Kędra. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2021. - 289 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Bibliografia, netografia na stronach 283-289.
Streszczenie: Od Autorki: Niniejsza książka ma stanowić głos w dyskusji na temat polskiej szkoły na tle mojego własnego biograficznego doświadczenia, moich doświadczeń jako pedagoga i nauczyciela, jako dyrektorki szkoły, ale także jako twórcy rozwiązań w zakresie edukacji szkolnej. Jest to książka, w której wyrażam optymistyczne przekonanie, iż niezależnie od wszelkich uwarunkowań strukturalnych (a niekiedy ideologicznych) można zmieniać szkołę, a dzięki temu – zmieniać społeczeństwo. Szkoła może być źródłem postępu. Przy czym oczywiście zmiana szkoły nie powinna być nigdy celem samym w sobie. […] W niniejszej książce chciałabym pokazać pedagogikę Freineta z własnej perspektywy biograficznej, a szkołę Cogito jako studium przypadku urzeczywistnienia jej założeń . Spotkanie z Freinetem, chociaż metaforyczne, a jednak bardzo osobiste, stanowiło przełomowe wydarzenie w moim życiu, zarówno jako pedagoga i nauczyciela, jak i jako człowieka. Freinet został moim pedagogicznym autorytetem, a jego koncepcja stanowiła źródło nieprawdopodobnej inspiracji i rozszerzania horyzontów myślenia o dziecku, szkole i nauczaniu / uczeniu się. Z perspektywy dekad mogę jednak stwierdzić, że myśl Freineta była we mnie, w moim pedagogicznym sercu i pedagogicznym umyśle, zanim przeczytałam jego książki i spotkałam się z przedstawicielkami polskiego ruchu freinetowskiego. Mogę powiedzieć, że byłam emocjonalnie i intelektualnie gotowa na spotkanie z Freinetem. I francuski pedagog stał się dla mnie znaczącą osobą w życiu, a jego idee weszły na stałe do mojej tożsamości. W książce pokazuję, w jaki sposób moja fascynacja pedagogiką Celestyna Freineta stała się źródłem adaptacji tej koncepcji pedagogicznej na grunt praktyki szkolnej. Przedstawiam w niej założenia koncepcji Freineta, ale najważniejsze jest dla mnie ukazanie form i sposobów jej urzeczywistniania. Koncepcja Freineta posiada bowiem – jestem o tym przekonana – potencjał i żywotność ponadczasową, a jednym z moich celów zawodowych stało się wykazanie tego w praktyce. Czytelnicy znajdą także w niniejszej książce nauczycielskie opisy działań poparte krytyczną, niekiedy osobistą w swoim wyrazie refleksją; znajdą wypowiedzi rodziców i uczniów. Pragnę przy tym zwrócić uwagę na sposób przedstawiania szkolnej freinetowskiej rzeczywistości, który daje możliwość Czytelnikowi samodzielnej interpretacji tej innej – w pewnym sensie nowej – kultury pedagogicznej, która cechuje szkołę Cogito. Mam przy tym nadzieję, że rodzice, których dzieci uczęszczają do Cogito, dostrzegą po przeczytaniu książki w swoich dzieciach kulturę Cogito, a nauczyciele – siebie samych. Chcę przy tym dodać, że propozycje przedstawione w tej książce i praktyki szkolne, które są z nimi związane, wpisują się nie tylko w ideę „innej szkoły”, ale przede wszystkim stanowią wyraz mojego pragnienia stworzenia lepszej edukacji. Stanowią przy tym jednak także pewną szeroko rozumianą alternatywę edukacyjną. Aleksander Nalaskowski ujmuje to następująco: Alternatywność edukacyjna może być postrzegana jako pewien rodzaj „konstruktywnej krytyki”. Jest bowiem ekspresją niezgody na określony typ działań edukacyjnych z jednoczesną propozycją stosowania […] innych rozwiązań. Można tu także przytoczyć, za Czesławem Kupisiewiczem, klasyczną definicję alternatywnej szkoły, którą sformułował niemiecki pedagog G. Brinkman. Jest to szkoła, która „»odkrywa« wychowanka”, który staje się centrum wychowania i kształcenia; odrzuca ideę edukacji zorientowanej wyłącznie na „nauczanie”, przesuwając punkt ciężkości w kierunku kształtowania charakteru i przekazywania wartości; przyjmuje całościowe postrzeganie „osobowości każdego ucznia”, przy zachowaniu równowagi między „rozwojem umysłowym, jak fizycznym, emocjonalnym i wolicjonalnym”. Moja książka skierowana jest do wszystkich tych, którzy poszukują niekoniecznie zupełnie nowych, ale rozsądnych i posiadających ogromny potencjał – a przy tym przesyconych orientacją na rozwój człowieka – humanistycznych ze swojej istoty rozwiązań dla edukacji szkolnej. To książka o konieczności podejmowania wysiłków na rzecz kreowania nowej kultury pedagogicznej w szkole, pewnie w znacznej mierze alternatywnej wobec kultury tradycyjnej. Kultury, która stanowiłaby przy tym płaszczyznę zarówno urzeczywistnienia ciekawych, a przy tym prorozwojowych pomysłów edukacyjnych, jak i pasji uczenia. Propagując w książce z pełnym przekonaniem pedagogikę Freineta, nie twierdzę, że jest to jedyna koncepcja, która może stać się źródłem edukacyjnej zmiany oraz unowocześnienia pracy i praktyki szkolnej. Istnieje wiele propozycji i metod, które mogą spełnić ten cel, ale wśród pedagogów-nowatorów Freinet jest mi najbliższy, gdyż wieloletnie już stosowanie proponowanych przez niego zasad i metod kształcenia oraz wychowania pozwoliło mi przekonać się o ich wartości i skuteczności, w szczególności w odniesieniu do tego najbliższego mi ideału, jakim jest wszechstronny rozwój dziecka. Byłoby dla mnie niezwykle satysfakcjonujące, gdyby po lekturze książki Czytelnik mógł wzbogacić swoje myślenie o edukacji, szczególnie w kontekście odpowiedzi na następujące pytania: 1. Czy jest możliwa taka szkoła, w której znajdują się twórczy nauczyciele, pewnego typu przewodnicy, koncentrujący się na potrzebach i rozwoju dziecka, a nie tylko na formalnej realizacji podstawy programowej? 2. Czy dziecko, które przebywa w szkole, może być radosne i szczęśliwe, a nie zalęknione i sfrustrowane? 3. Czy szkoła może być miejscem twórczego życiowego dorastania młodego człowieka, kształtowania jego woli i kompetencji w zakresie eksperymentowania, doświadczania, badania i „wydłużania swoich korzeni”? 4. Czy szkoła może rozbudzać ciekawość świata i zapał, a jednocześnie kształtować poczucie odpowiedzialności, kreatywność i permanentny zapał do stawiania pytań? [ze strony wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 KĘD (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2021
Czas pracy osoby z niepełnosprawnością / Marta Chrabąszcz. W: Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej. 2021, nr 7, s. 36-38. - 2021.
Artykuł z czasopisma "Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej".
Bibliografia na stronie 38.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej