Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(1)
Autor
Głowacka-Grajper Małgorzata (1976- )
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Krajewska Anna Maria (1960- )
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Krzemiński Ireneusz (1949- )
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Pielecki Andrzej (1951-2020)
(1)
Półchłopek Tadeusz (polonistyka)
(1)
Raciborski Jacek (1955- )
(1)
Rusek Adam (1953- )
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Stanek Janusz
(1)
Wilk Teresa
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Temat
Aspiracje
(3)
Studenci
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Unia Europejska
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Cyganie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Egalitaryzm
(1)
Instytut Socjologii (Uniwersytet Warszawski)
(1)
Język polski
(1)
Kaszubi
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura masowa
(1)
Literatura
(1)
Litwini za granicą
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Pedagogika
(1)
Postawy
(1)
Socjologia
(1)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zaoczne
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Uczniowie
(1)
Ukraińcy za granicą
(1)
Wartość
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
1989-2000
(7)
1989-
(4)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2010
Streszczenie: Praca dot. kształcenia literackiego i jego związków z różnymi przejawami komunikacji: adaptacji, recenzji, przekazu telewizyjnego, radiowego, prasowego, filmu i Internetu. Artykuły dot. m.in.: sposobu odczytywania perspektywy aksjologicznej na przykładzie rysunku Jana Młodożeńca "Extraklasa", zagrożeń szkolnej polonistyki, wychowania estetycznego w perspektywie współczesnych zadań edukacji literacko-kulturalnej, kompetencji komunikacyjnych ucznia, celów kształcenia studentów polonistyki o specjalności nauczycielskiej, wykorzystania na lekcji inspiracji teatrem, kształcenia umiejętności słuchania, recepcji filmów przez licealistów oraz wykorzystania wirtualnych muzeów w edukacji humanistycznej. Poruszono też zagadnienie prezentowania twórczości wybranych pisarzy, np. problem: wartościowania w dziele literackim - twórczość J. Parandowskiego, analizy i interpretacji poezji - A. Osiecka "Kochankowie z ulicy Kamiennej", wiązanie twórczości J. Słowackiego z innymi dziedzinami sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
Bibliogr. s. 302-312.
Streszczenie: Problematyka współczesnej instytucjonalizacji przekazu kulturowego w odniesieniu do grup etnicznych będących mniejszościami narodowymi: etniczność w systemie oświatowym, język jako wskaźnik odrębności ; włączanie Romów w polski system oświatowy, "kto się uczy kaszubskiego?" (tradycje lokalne a nowoczesność szkolna) ; zachowanie kultury ukraińskiej w Polsce ; grupa etniczna a grupa narodowa ; elity narodowe ; państwo wobec różnic etnicznych ; "kultura" jako istota zróżnicowania globalizującego się świata, kultura etniczna, świadomość etniczna a integracja grupowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297097 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
Bibliogr. s. 307-320.
Streszczenie: Publikacja podaje propozycje optymalizacji współpracy szkoły specjalnej i rodziny. Autorka omawia podstawowe środowiska wychowawcze (szkoła, rodzina), zjawisko upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim, rolę rodziny i szkoły w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym. W swoich badaniach charakteryzuje braki powodujące niewydolność wychowawczą rodziny, przedstawia wnioski na temat stosowanych działań służących zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka i wskazujących na współpracę szkoły i rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294846, 294696 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
Wydano z okazji 50-lecia powrotu socjologii na Uniwersytet Warszawski.
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Księga przygotowana dla uczczenia jubileuszu 50-lecia powrotu socjologii na Uniwersytet Warszawski.Tu m.in. Ewa Nowicka, Sławomir Łodziński "Zmieniający się stosunek Polaków do obcych - czy w stronę otwartego świata?".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292754 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2004
Bibliogr. s. 111-114.
Streszczenie: Analiza aspiracji edukacyjnych studentów Uniwersytetu w Białymstoku w kontekście zmian cywilizacyjnych i edukacyjnych (rozpatrywana w aspekcie teoretycznym i empirycznym). Prezentacja zmian w edukacji oraz zadań uniwersytetu w obliczu zmian. Omówienie miejsca aspiracji w życiu człowieka, zwłaszcza relacji między aspiracjami jednostki a jej potrzebami oraz działalności samokształceniowej studentów. Przedstawienie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287270 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Rok wydania: 2004
Świadomość pedagogiczna nauczycieli w aspekcie integracji europejskiej / Janusz Stanek. - Kraków : "Impuls", 2004. - 239, [1] s. : ilustracje ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Bibliogr. s. 231-[240].
Streszczenie: W części teoretycznej autor analizuje poszczególne wymiary przestrzeni kulturowej skorelowane z działalnością nauczycieli, a także rozpatruje uwarunkowania przemian infrastruktury edukacyjnej w Polsce w kontekście integracji europejskiej. W kolejnej części dokonuje opisu metodologii badań. W części empirycznej zawiera opis implikacji europejskiego procesu zjednoczeniowego dla praktyki edukacyjnej, uwarunkowań dotyczących funkcjonowania w zawodzie nauczycielskim oraz stopnia orientacji respondentów w zjawiskach związanych z funkcjonowaniem Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 2079)
Bibliogr. s. 142-154.
Streszcz. ang., fr.
Streszczenie: W pracy omówiono potrzeby edukacyjne młodzieży i możliwości ich realizacji w dokonującej się transformacji ustrojowej w Polsce. Badania przeprowadzono w obrębie byłych województw kieleckiego i katowickiego w latach 1980-1997. W części teoretycznej przedstawiono zagadnienia dotyczące potrzeb i aspiracji edukacyjnych młodzieży, szkoły jako instytucji umożliwiającej zaspokojenie tych potrzeb oraz równości i sprawiedliwości w dostępie do niej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
Bibliogr. s. 297-312.
Streszcz. niem.
Streszczenie: Autor dokonuje podsumowania refleksji nad stosunkami rodziny i szkoły, przedstawia koncepcję homo educantus - człowieka wychowywanego, kształconego i ukazuje, że stała się ona niewystarczająca w świetle krytyki dotychczasowych paradygmatów uprawiania pedagogiki, omawia fazy rozwoju stosunków rodziny i szkoły w Polsce powojennej, proponuje koncepcję homo cooperativus - człowieka współdziałającego jako dającą szansę na humanizację wychowania i formułuje zasady humanizowania stosunków społecznych w edukacji. Rozważania swoje autor uzupełnia wynikami badań dot. stosunków rodziny i szkoły przeprowadzonych wśród rodziców, uczniów i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 285642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Bibliogr. przy art.
Streszczenie: Ukazanie aktualnych koncepcji polskiej szkoły w odniesieniu do tradycji i współczesności europejskiej. Przedstawienie różnych aspektów rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela w dobie europejskiej integracji. Próba określenia, jak rozwiązywać problemy kształcenia nauczycieli, by sprostali zmianom zachodzącym w nowej rzeczywistości, jak ich inspirować do profesjonalnych poszukiwań i kształtować wiarę w znaczenie własnych kompetencji zawodowych. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, na ile doświadczenia uczniowskie wynoszone z dynamicznych interakcji nauczyciel-uczeń mogą być rozumiane jako oddziaływania wychowawcze, przygotowujące jednostkę do sprawnego funkcjonowania w zmieniającej się rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283870 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 244)
Bibliogr. s. 125-135.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Rozważania teoretyczne nt. wartości i zainteresowań, przedstawienie założeń metodologicznych i analiza wyników badań. Badano studentów Wyższej Szkoły Pedagogicznej i Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Opolu na przełomie lat 1991/1992 w celu poznania ich hierarchii wartości egzystencjalnych, wartości wspólnotowych, zainteresowań sztuką, aktywności kulturalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269491 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej