Form of Work
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(7)
only on-site
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(7)
Author
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(2)
Bednarek Krzysztof
(1)
Dzierzgowski Sergiusz
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna Ewa
(1)
Smyczek Leon (1963- )
(1)
Sowisło Maryla
(1)
Zahorska Marta (1947- )
(1)
Ładyżyńska Jolanta
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(4)
Country
Poland
(9)
Subject
Szkolnictwo ogólnokształcące
(7)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Wartość
(2)
Eksperymenty
(1)
Gimnazja
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Hanki Sawickiej (Rybnik)
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Jarosława Dąbrowskiego (Zielona Góra)
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Śląskich (Rybnik)
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna (Zakopane)
(1)
Postawy
(1)
Samorząd szkolny
(1)
Społeczne Liceum Ogólnokształcące (Toruń)
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Subject: time
1989-
(8)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krzeszowice (woj. małopolskie)
(1)
Rybnik (woj. śląskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa (okolice)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(3)
9 results Filter
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304684 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-i-142 304683 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2005
Bibliogr. s. 155-158.
Streszczenie: Publikacja zawiera zarys rozwojowy programów nauczania, typologie, teorie programu oraz jego składniki. Zamieszcza problematykę programu szkolnego w świetle reform oświatowych w Polsce oraz wiedzę z zakresu integracji europejskiej, programów nauczania i kształcenia nauczycieli w krajach Unii Europejskiej. W części badawczej autorka stawia sobie za cel nie tylko diagnozę obecnej sytuacji, ale także próbę pomocy tym, którzy nie czują się pewnie w nowej roli kreatorów programu, w określaniu, projektowaniu i realizowaniu misji nowoczesnej szkoły. Praca ma wskazywać jak i gdzie można doskonalić pożądane umiejętności w tym zakresie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289923 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-b-229 PNS 289924 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2002
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 83)
Bibliogr. s. 363-376.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Omówiono: wartości moralne w ujęciu socjologicznym, metodologię i obszernie wyniki badań przeprowadzonych w l. 1993 i 1996 w dwóch liceach ogólnokształcących w Rybniku (badano uczniów klas pierwszych i tę samą młodzież w klasie czwartej). Przedstawiono: charakterystykę społeczną i religijną badanych osób, stosunek do norm moralnych i Dekalogu, wartości w życiu codziennym, wartości prospołeczne i egoistyczne, wartości godnościowe, wartości związane z moralnością małżeńsko-rodzinną badanej młodzieży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-N-a-236 286093 PNS (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
Date of publication: 2002
Bibliogr. s. 153-154.
Streszczenie: Książka pokazuje jak prosto i skutecznie przeprowadzić badanie jakości szkół, zwłaszcza szkół przygotowujących do zawodu. Przedstawia podstawy teorii jakości oraz wyjaśnia pojęcie jakości w edukacji. Opisuje procedurę mierzenia jakości pracy szkoły, narzędzia potrzebne do zbadania pracy szkoły, materiały pomocnicze (harmonogramy, wzory ankiet, arkuszy, listów i prezentacji). Podaje praktyczne wskazówki i przykłady oraz wzorcowy raport. Uzupełnieniem książki jest CD-ROM zawierający wszystkie materiały w wersji elektronicznej oraz prosty w obsłudze program do rejestracji i przetwarzania danych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286232, 285783 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-c-62 PNS 285784 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2001
(Program "Gimnazjum 2002")
Streszczenie: Relacja z przebiegu organizacji nowej sieci szkolnej i pracy gimnazjów według reformy. Analiza badań ankietowych dotyczących infrastruktury, uczniów i nauczycieli, dyrektorów, problemów dydaktycznych, wychowawczych i organizacyjnych. Omówienie programu wychowawczego w szkolnej praktyce gimnazjum oraz procedury tworzenia gimnazjalnych programów wychowawczych. Gimnazja w opiniach nauczycieli, uczniów i rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-264 282983 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1998
(Biblioteczka Reformy ; 2)
Streszczenie: W pracy omówiono: nowe typy szkół, gimnazjum jako sposób osiągnięcia głównych celów reformy systemu edukacji, tworzenie nowej sieci szkolnej - tryb i terminy, przepisy dotyczące tworzenia nowej sieci szkolnej, siedem sposobów tworzenia gimnazjum. Zeszyt drugi "Biblioteczki Reformy" przeznaczony jest dla: przedstawicieli samorządów terytorialnych, którzy będą zakładali i prowadzili nowe, zreformowane szkoły; pracowników kuratoriów oświaty, którzy będą uczestniczyli przy tworzeniu sieci i będą nadzorowali nowe szkoły; dla dyrektorów szkół, nauczycieli, rodziców i dla wszystkich zainteresowanych sprawami oświaty.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 277414 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-208 277362 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1998
Bibliogr. s. 184-191.
Streszczenie: Przegląd różnych koncepcji wartości i możliwości ich rozpoznawania oraz płynących z tych rozważań konsekwencji edukacyjnych. Metodologia i analiza wyników badań przeprowadzonych w r.szk. 1994/95 wśród uczniów klas II i III szkół ponadpodstawowych Zielonej Góry. Badania służyły określeniu poziomu rozpoznawania przez młodzież wartości i czynników różnicujących poziom tego rozpoznawania. Projekt zajęć stymulujących rozpoznawanie wartości przez uczniów kl. IV w procesie edukacji literackiej (w tym 4 konspekty zajęć). Wnioski dla teorii i praktyki pedagogicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 279368 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1996
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 211)
Bibliogr. s. 87-94.
Streszczenie: Omówiono wyniki badań przeprowadzonych wśród uczniów klas III i IV oraz nauczycieli XI LO w Nowej Hucie i LO w Krzeszowicach. Przedstawiono założoną i rzeczywistą funkcję samorządu uczniowskiego i przyczyny odchyleń funkcji rzeczywistej od założonej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 253940, 253939 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 267520 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-b-143 PNS 266121 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again