Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(2)
Autor
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(2)
Bednarek Krzysztof
(1)
Dzierzgowski Sergiusz
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna Ewa
(1)
Smyczek Leon (1963- )
(1)
Sowisło Maryla
(1)
Zahorska Marta (1947- )
(1)
Ładyżyńska Jolanta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(9)
Temat
Szkolnictwo ogólnokształcące
(7)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Wartość
(2)
Eksperymenty
(1)
Gimnazja
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Hanki Sawickiej (Rybnik)
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Jarosława Dąbrowskiego (Zielona Góra)
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Śląskich (Rybnik)
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna (Zakopane)
(1)
Postawy
(1)
Samorząd szkolny
(1)
Społeczne Liceum Ogólnokształcące (Toruń)
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Temat: czas
1989-
(8)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krzeszowice (woj. małopolskie)
(1)
Rybnik (woj. śląskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa (okolice)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304684, 304683 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2005
Bibliogr. s. 155-158.
Streszczenie: Publikacja zawiera zarys rozwojowy programów nauczania, typologie, teorie programu oraz jego składniki. Zamieszcza problematykę programu szkolnego w świetle reform oświatowych w Polsce oraz wiedzę z zakresu integracji europejskiej, programów nauczania i kształcenia nauczycieli w krajach Unii Europejskiej. W części badawczej autorka stawia sobie za cel nie tylko diagnozę obecnej sytuacji, ale także próbę pomocy tym, którzy nie czują się pewnie w nowej roli kreatorów programu, w określaniu, projektowaniu i realizowaniu misji nowoczesnej szkoły. Praca ma wskazywać jak i gdzie można doskonalić pożądane umiejętności w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289923 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 289924 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 83)
Bibliogr. s. 363-376.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Omówiono: wartości moralne w ujęciu socjologicznym, metodologię i obszernie wyniki badań przeprowadzonych w l. 1993 i 1996 w dwóch liceach ogólnokształcących w Rybniku (badano uczniów klas pierwszych i tę samą młodzież w klasie czwartej). Przedstawiono: charakterystykę społeczną i religijną badanych osób, stosunek do norm moralnych i Dekalogu, wartości w życiu codziennym, wartości prospołeczne i egoistyczne, wartości godnościowe, wartości związane z moralnością małżeńsko-rodzinną badanej młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286093 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Rok wydania: 2002
Bibliogr. s. 153-154.
Streszczenie: Książka pokazuje jak prosto i skutecznie przeprowadzić badanie jakości szkół, zwłaszcza szkół przygotowujących do zawodu. Przedstawia podstawy teorii jakości oraz wyjaśnia pojęcie jakości w edukacji. Opisuje procedurę mierzenia jakości pracy szkoły, narzędzia potrzebne do zbadania pracy szkoły, materiały pomocnicze (harmonogramy, wzory ankiet, arkuszy, listów i prezentacji). Podaje praktyczne wskazówki i przykłady oraz wzorcowy raport. Uzupełnieniem książki jest CD-ROM zawierający wszystkie materiały w wersji elektronicznej oraz prosty w obsłudze program do rejestracji i przetwarzania danych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286232, 285784, 285783 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
(Program "Gimnazjum 2002")
Streszczenie: Relacja z przebiegu organizacji nowej sieci szkolnej i pracy gimnazjów według reformy. Analiza badań ankietowych dotyczących infrastruktury, uczniów i nauczycieli, dyrektorów, problemów dydaktycznych, wychowawczych i organizacyjnych. Omówienie programu wychowawczego w szkolnej praktyce gimnazjum oraz procedury tworzenia gimnazjalnych programów wychowawczych. Gimnazja w opiniach nauczycieli, uczniów i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282983 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
(Biblioteczka Reformy ; 2)
Streszczenie: W pracy omówiono: nowe typy szkół, gimnazjum jako sposób osiągnięcia głównych celów reformy systemu edukacji, tworzenie nowej sieci szkolnej - tryb i terminy, przepisy dotyczące tworzenia nowej sieci szkolnej, siedem sposobów tworzenia gimnazjum. Zeszyt drugi "Biblioteczki Reformy" przeznaczony jest dla: przedstawicieli samorządów terytorialnych, którzy będą zakładali i prowadzili nowe, zreformowane szkoły; pracowników kuratoriów oświaty, którzy będą uczestniczyli przy tworzeniu sieci i będą nadzorowali nowe szkoły; dla dyrektorów szkół, nauczycieli, rodziców i dla wszystkich zainteresowanych sprawami oświaty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277414 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 277362 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliogr. s. 184-191.
Streszczenie: Przegląd różnych koncepcji wartości i możliwości ich rozpoznawania oraz płynących z tych rozważań konsekwencji edukacyjnych. Metodologia i analiza wyników badań przeprowadzonych w r.szk. 1994/95 wśród uczniów klas II i III szkół ponadpodstawowych Zielonej Góry. Badania służyły określeniu poziomu rozpoznawania przez młodzież wartości i czynników różnicujących poziom tego rozpoznawania. Projekt zajęć stymulujących rozpoznawanie wartości przez uczniów kl. IV w procesie edukacji literackiej (w tym 4 konspekty zajęć). Wnioski dla teorii i praktyki pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279368 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 211)
Bibliogr. s. 87-94.
Streszczenie: Omówiono wyniki badań przeprowadzonych wśród uczniów klas III i IV oraz nauczycieli XI LO w Nowej Hucie i LO w Krzeszowicach. Przedstawiono założoną i rzeczywistą funkcję samorządu uczniowskiego i przyczyny odchyleń funkcji rzeczywistej od założonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253940, 253939 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 267520, 266121 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej