Forma i typ
Książki
(13)
Poradniki i przewodniki
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(2)
Autor
Dymara Bronisława (1932-2013)
(2)
Kujawiński Jerzy (1928-2022). Postęp pedagogiczny w szkole
(2)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bereźnicka Małgorzata
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Charczuk Barbara
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Foryś Maria
(1)
Koć-Seniuch Genowefa
(1)
Kuc Bolesław Rafał (1944- )
(1)
Rasfeld Margret (1951- )
(1)
Strycharska-Gać Berta
(1)
Trempała Edmund (1927-2011)
(1)
Truś Kinga
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Szkoły wyższe
(2)
Rodzice
(1)
Temat
Współdziałanie
(14)
Szkolnictwo
(13)
Metody nauczania
(9)
Metody wychowawcze
(5)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzice
(3)
Dziecko zdolne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kształcenie rodziców
(2)
Osiągnięcia szkolne
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Mentoring
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Rodzina
(1)
Samokształcenie
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Tutoring
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wartość
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zarządzanie
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Berlin (Niemcy)
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Podręcznik
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(3)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312358 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2015
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 730)
Bibliogr. s. 300-317.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313332 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312531, 312262 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 310680 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 18)
Wybór publikacji B. Dymary o nauczaniu - uczeniu się kompleksowym s. 243-244.
Streszczenie: Publikacja charakteryzuje rozwój koncepcji nauczania kompleksowego (cel, zadania, zasady uczenia się, lekcje projektujące, lekcje kontrolno-oceniające, dziecko jako twórca, współdziałanie i integracja, system oceniania, nauczyciel-uczeń).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297338, 297337 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 19)
Stanowi cz. 2, cz. 1 pt.: Dziecko w świecie edukacji : podstawy uczenia się kompleksowego : nowe kształty i wymiary edukacji (t. 18 serii).
Streszczenie: Problematyka pedagogiki współbycia, będącej odmianą personalizmu. W ramach tej tematyki omówiono: uczenie kompleksowe, miejsca dorosłych i dzieci edukacji permanentnej ; obowiązek i pasję uczenia się, książki, lektury, czytanie ; więzi interpersonalne jako wynik kompleksowych działań, strategie twórczego uczenia się. Uczenie się kompleksowe w szkole podstawowej i w gimnazjum, edukacja kompleksowa w liceum (kształcenie i kształtowanie człowieka), klucz do fascynacji i radości w uczeniu się, istota pedagogiki współbycia (bliżej integracji człowieka).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297339, 296502 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2005
(Szkoła Dziś i Jutro)
Bibliogr. s. [111].
Streszczenie: Rady dla nauczyciela dot. komunikacji interpersonalnej z uczniami: sposobu słuchania, rozwiązywania konfliktów, komunikacji niewerbalnej, informacje o grach stosowanych przez nauczycieli i przez uczniów (wg koncepcji analizy transakcyjnej). Propozycje zabaw służących poprawie relacji interpersonalnych w grupie, informacje o potrzebie akceptacji. Właściwy sposób krytykowania, przyczyny niechęci uczniów do szkoły, cechy dobrego pedagoga, sugestie nt. motywowania uczniów. Trening autogenny jako metoda relaksacji możliwa do zastosowania w klasie. Propozycje innowacji na lekcjach wf. Ciekawe dla uczniów informacje o sławnych kompozytorach. Wiadomości nt. środków dopingujących i przyczyn ich zażywania przez młodzież. Znaczenie współpracy nauczyciela z rodzicami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288566 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 289238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2003
Bibliogr. s. 113-115.
Streszczenie: Praca omawia podstawy teoretyczne procesu zintegrowanej działalności szkolno-pozaszkolnej uczniów, typologię metod i form dydaktycznych, koncepcje metodyczne stosowane w procesie dydaktyczno-wychowawczym (podająca, czynnościowa, problemowa, problemowo-grupowa, wielopoziomowa, zindywidualizowana problemowo-grupowa, twórcza proosobista, twórcza prospołeczna, "freinetowska", uspołeczniająca, wielostronna, integralna) oraz strategie metodyczne procesu zintegrowanej działalności szkolno-pozaszkolnej oparte na koncepcjach metodycznych autora. Zawiera wyniki badań skuteczności zintegrowanej działalności szkolno-pozaszkolnej opartej na integralnej koncepcji metodycznej oraz przedstawia rolę i autorytet nauczyciela w tej działalności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298664, 298502 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.3 KUJ (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
(Psychologia, Pedagogika)
Bibliografia na stronach 113-114.
Streszczenie: Relacje między nauczycielami i rodzicami oraz przesłanki współpracy rodziny i szkoły. Charakterystyka form działań (popartych przykładami) w zakresie porozumiewania się nauczyciela z rodzicami w różnych, także trudnych sytuacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289132, 284451 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliogr. s. 193-[195].
Streszczenie: Książkę podzielono na trzy części - 1. Teoretyczną, w której omówiono wybrane kwestie pedagogiczne, związane ze współdziałaniem partnerskim w szkole; 2. Metodyczną, w której przedstawiono przykłady zajęć lekcyjno - domowych, na których preferuje się współdziałanie partnerskie; 3. Podsumuwującą, w której przypomniano uczniom i nauczycielom najważniejsze kwestie poruszone w cz. 1 i 2. Praca przedstawia: typy szkół funkcjonujących w Polsce; naukę interesującą się wychowaniem, czyli edukacją człowieka; metody i formy edukacyjne pozwalające nauczycielom kierować pracę uczniów, a jakie pozwalają im współdziałać partnersko z uczniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298642, 278032 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie: Publikacja przeznaczona głównie dla studentow studiów nauczycielskich, może służyć także nauczycielom praktykom w doskonaleniu zawodowym. W zebranych tu pracach przedstawiono m.in. żywotne problemy polskiej oświaty, jej uwarunkowania i kierunki przemian. Na tym tle omówiono rolę nauczyciela we współczesnej szkole, zadaniowe ujmowanie jego obowiązków oraz wagę samokształcenia jako trwałego elementu twórczych zachowań nauczyciela. Wychodząc od wielowymiarowego charakteru komunikacji szkolnej zanalizowano proces kształcenia, metody nauczania kooperatywnego, kształcenie wielostronne oraz specyfikę nauczyciela pracującego z uczniem zdolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271374, 271373 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 259931, 259930, 259929 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101968, 075296, 75294, 75293 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej