Forma i typ
Książki
(95)
Publikacje fachowe
(24)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(89)
tylko na miejscu
(13)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(92)
Czytelnia
(13)
Autor
Piszczek Maria
(9)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(8)
Bogucka Jadwiga
(5)
Ryś Maria (1955- )
(5)
Skoczek Grażyna
(5)
Kowalczyk Grażyna
(4)
Opolska Teresa
(4)
Partyka Mirosława
(4)
Sokołowska Maria
(4)
Frydrychowicz Anna
(3)
Góralczyk Ewa
(3)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(3)
Milewska Ewa
(3)
Szymańska Joanna (psycholog)
(3)
Święcicka Małgorzata
(3)
Charbicka Magdalena
(2)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(2)
Kamińska-Buśko Bożenna
(2)
Kielin Jacek (1965- ). Żywioły i pory roku
(2)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Kozłowska Ewa
(2)
Krawczyk Felicyta. Kolorowe tygodnie w szkole życia
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kwiatkowska Małgorzata (pedagog)
(2)
Leśniewska Katarzyna
(2)
Pielok Cecylia
(2)
Sawicka Katarzyna
(2)
Surzykiewicz Janusz (1958- )
(2)
Tatarowicz Jan
(2)
Waszkiewicz Elżbieta
(2)
Witkowski Daniel
(2)
Zwierzyńska Elżbieta
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Baran Joanna (psycholog)
(1)
Bartosiewicz Witold
(1)
Batko Ewa
(1)
Boenisch Beata
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Buksik Dariusz (1963- )
(1)
Dworznikowska Marzena
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fairbairn Gavin (1950- )
(1)
Fairbairn Susan (1947- )
(1)
Grządkowska Anna. Umiejętności społeczne dzieci
(1)
Górska Aleksandra
(1)
Göthlin Marianne (1961- )
(1)
Głodowska Katarzyna
(1)
Ignjatović-Savić Nada (1947- )
(1)
Jóźwiak Sergiusz
(1)
Kazimierczak Maria
(1)
Klukowska Anna
(1)
Knill Marianne (1947-1986)
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kosmalowa Joanna
(1)
Kozłowska Anna (psycholog)
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna. Rozwój i ocena umiejętności czytania dzieci sześcioletnich
(1)
Kulus Marek Krzysztof
(1)
Kuncewicz Dariusz
(1)
Laskowski Andrzej
(1)
Lausch Katarzyna
(1)
Lausch Krzysztof Maria (1954-2014)
(1)
Leśniak Franciszek L. (1922-2002)
(1)
Machoś-Nikodem Marzena
(1)
Masierak-Baran Aleksandra
(1)
Michalak Renata. Konteksty gotowości szkolnej
(1)
Misiorna Elżbieta
(1)
Mol Justine (1949- )
(1)
Muszyńska Irena (1932- )
(1)
Orkisz Maria
(1)
Oszwa Urszula. Rozwój i ocena umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich
(1)
Pietrzak-Kurzac Magdalena
(1)
Piszczek Maria. Nasze emocje często nas... zaskakują
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Puchała Ewa
(1)
Radomski Dariusz
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rusiak Patrycja
(1)
Różycka Radzisława. Art-terapia
(1)
Rönnström Niclas (1964- )
(1)
Sakowska Joanna
(1)
Salamon Jadwiga
(1)
Sekuła Bogdan
(1)
Sobolewska Maria
(1)
Sodolska-Urbańska Janina
(1)
Sołtysińska Grażyna
(1)
Szczepkowska-Szczęśniak Katarzyna
(1)
Szumanówna Wanda (1890-1994)
(1)
Szymanowska Aleksandra
(1)
Talar Maria
(1)
Tokarczyk Ewa
(1)
Wasiak Maria
(1)
Widstrand Towe (1940- )
(1)
Wielińska Danuta
(1)
Witak-Światłowicz Lidia
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(45)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(28)
1989-2000
(27)
2001-
(18)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(99)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(21)
Rodzice
(9)
Pedagodzy specjalni
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Psycholodzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Terapeuci
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Arteterapeuci
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Katecheci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawnicy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Psychologia dziecka
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Edukacja prozdrowotna
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Uczniowie
(6)
Dzieci
(5)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Agresywność
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko chore
(4)
Dziecko niedostosowane społecznie
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Psychoterapia
(4)
Rozwój osobowości
(4)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Trudności wychowawcze
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Młodzież
(3)
Młodzież niedostosowana społecznie
(3)
Niedostosowani społecznie
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Profilaktyka szkolna
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Rodzina
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wspomaganie rozwoju
(3)
Wychowanie
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Adopcja
(2)
Arteterapia
(2)
Czytanie
(2)
Dotyk
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jernberg, Ann M. (1928-1993)
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka pisania
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niemowlę
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pisanie
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Poradnictwo rodzinne
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Psychologia małżeństwa
(2)
Psychologia rodziny
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjoterapia
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Terapia zabawą
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zabawa
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
AIDS
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Asertywność
(1)
Astmatycy
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko chore na cukrzycę
(1)
Dziecko chore na padaczkę
(1)
Dziecko głuche
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
RFN
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Praca zbiorowa
(15)
Opracowanie
(10)
Materiały konferencyjne
(8)
Wydawnictwa popularne
(8)
Czasopisma pedagogiczne
(3)
Podręcznik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Broszura
(2)
Informator
(2)
Program nauczania
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(35)
Edukacja i pedagogika
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Religia i duchowość
(1)
99 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
(One są Wśród Nas)
ISBN: 978-83-60475-40-9
Na okł. podtyt.: informacje dla pedagogów i opiekunów.
Bibliogr. 39.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
(One są Wśród Nas)
ISBN: 978-83-60475-36-2
Streszczenie: Zbiór praktycznych informacji dla rodziców, opiekunów i nauczycieli na temat funkcjonowania dzieci z astmą (psychologia, postępowanie, wskazówki dla nauczycieli).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
(One są Wśród Nas)
Bibliogr. 48.
Streszczenie: Zbiór praktycznych informacji dla rodziców, opiekunów i nauczycieli na temat funkcjonowania dziecka z cukrzycą (psychologia, informacje medyczne, wskazówki dla nauczycieli - egzamin, lekcje wychowania fizycznego, wycieczki szkolne).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
(One są Wśród Nas)
Streszczenie: Praktyczne informacje dla rodziców, opiekunów i nauczycieli na temat funkcjonowania dziecka z hemofilią (postępowanie, objawy choroby, wskazówki dla nauczycieli).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296696 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
(One są Wśród Nas)
Streszczenie: Zbiór informacji dla rodziców, opiekunów i nauczycieli na temat funkcjonowania dziecka z padaczką (psychologia, informacje medyczne, wskazówki dla nauczycieli).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie: Próba odpowiedzi na pytanie, czy w nauczaniu specjalnym (dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i z autyzmem) dominować ma profesjonalizm czy serce. Rozważania autorów publikacji mogą stanowić przyczynek do dyskusji nad modelem kształcenia pedagogów specjalnych. Mogą one także być wykorzystywane podczas spotkań superwizyjnych organizowanych w szkołach i placówkach oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299372 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12545 Pd (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
(Biblioteka Szkolnej Żyrafy)
Streszczenie: Publikacja zawiera 32 warsztaty wspierające dzieci od 5 do 10 lat w wyrażaniu własnych uczuć, komunikacji z rówieśnikami, rozwiązywaniu nieporozumień, radzeniu sobie ze strachem, nawiązywaniu przyjaźni oraz rozwoju samoświadomości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 298033 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
Streszczenie: Plon doświadczeń w 50 polskich szkołach masowych w zakresie działań na rzecz dziecka niepełnosprawnego. Projekt CMPP "Szkoła dla wszystkich" realizowany był w ramach programu "Bezpieczna i przyjazna szkoła" w pięciu województwach. Projekt miał na celu wsparcie nauczycieli szkół ogólnodostępnych w pracy z uczniami z orzeczeniami o niepełnosprawności. Przedstawiono: założenia i cele projektu; sprawozdanie z jego realizacji (wg województw); (skrótowo) materiały metodyczne np.: przykłady programów indywidualnych dla dzieci, warsztaty z wykorzystaniem pedagogiki zabawy, zajęcia superwizyjne, tutoring rówieśniczy, konspekty rad pedagogicznych z udziałem osób niepełnosprawnych, ocenianie; podsumowanie projektu; wnioski z realizacji projektu dla systemu edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie: Zbiór porad dla nauczycieli i wychowawców na temat relacji nauczyciel - uczeń, problemów wychowawczych, tworzenia szkoły bez rywalizacji, empatii wspierającej uczniów z problemami z zachowaniem i nauką oraz procedur postępowania w sytuacjach zagrożenia dziecka przestępczością. Praca zawiera omówienie programów wspierających nauczycieli w umiejętnościach psychospołecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298031, 296977 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
(Rozważania o ...)
Bibliografia na stronach 21-22.
Autorzy przedstawiają zagadnienia dotyczące Warsztatów Terapii Zajęciowej, doboru i układu treści nauczania w indywidualnych programach edukacyjnych, rozwoju kompetencji społecznych wśród uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, funkcjonowania dzieci z autyzmem, modelu wsparcia dziecka z niepełnosprawnością i jego rodziny, wspomagania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną do pełnienia ról społecznych oraz hospitacją zespołowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Książka zawiera propozycję programu przygotowującego do przyjęcia sakramentów uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych (ramowy program katechezy, przykładowe konspekty zajęć).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296985, 296984 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
Bibliografia na stronach 61.
Streszczenie: Program stworzony z myślą o dzieciach z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz o dzieciach z autyzmem. Zawiera cele, opis zastosownych środków dydaktycznych, szczegółowy opis zabaw prowadzonych z wykorzystaniem żywiołów, materiału przyrodniczego oraz aromaterapii, a także przykłady scenariuszy zajęć z wykorzystaniem zabaw zawartych w programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297958 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Rozważania o ...)
Streszczenie: Zbiór informacji na temat zachowań agresywnych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (rozumienie agresji, reakcje środowiska szkolnego i jego wpływ na zachowania agresywne, zachowania agresywne a środowisko rodzinne, agresja dorosłych a dziecko niepełnosprawne) oraz zapobieganie im. Publikacja zawiera opis przypadków osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296957 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Biblioteka Szkolnej Żyrafy)
ISBN: 978-83-60475-14-0
Bibliogr. s. 72.
Streszczenie: Poradnik promuje metodę komunikacji "Porozumienie bez Przemocy" (PBP). Wzbogaca umiejętności komunikacyjne nauczycieli, rodziców, wychowawców oraz uczniów. Autorka odpowiada na takie pytanie, jak w codziennych sytuacjach dorośli mogą wspierać rozwój dzieci, budować w nich wiarę i przekonanie, że otaczający ich świat, ludzie, których spotkają na swojej drodze nie są zagrożeniem, ale wsparciem i pozwalają bezpiecznie stawiać kolejny krok w dorosłość. Wyjaśnia, co jest złe w nagradzaniu i karaniu oraz zamieszcza listę alternatywnych kar i nagród. Podkreśla jak ważne jest poświęcenie uwagi potrzebom dziecka. Opisuje najważniejsze dla prawidłowego rozwoju potrzeby dzieci (bezpieczeństwo, autonomia, autentyczność, uznanie, szacunek, empatia, równość, uwaga pełna miłości, zabawa i nauka oraz humor i przyjemność). Na końcu każdego rozdziału umieszcza ćwiczenia pomocne w utrwalaniu omawianych zagadnień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299581 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
Bibliografia na stronach 115-116.
Streszczenie: Przedstawiono wiadomości nt.: przygotowywania dziecka do nauki w szkole, działań szkoły na rzecz klimatu bezpieczeństwa (pomoc psychologiczno-pedagogiczna), dzieci zdolnych i dzieci z trudnościami, współpracy rodziców ze szkołą, uwarunkowań prawnych związanych z nauką w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298735, 294226 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Biblioteka Szkolnej Żyrafy)
Bibliografia na stronach 89-90.
Streszczenie: Poradnik adresowany do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą głównie w szkolnictwie, ale także do studentów kierunków pedagogicznych, personelu medycznego oddziałów dziecięcych pragnących podnieść swoje kwalifikacje w zakresie komunikowania się. Przedstawia metodę empatycznego porozumiewania się od uważnego słuchania innych, poprzez życzliwą rozmowę, dialog, argumentację i dyskusję zwaną "Porozumiewanie bez Przemocy" (PBP), opracowaną przez Marshalla B. Rosenberga i wdrożoną w Szwecji pod nazwą "język żyrafy". W części teoretycznej Autorki, będące certyfikowanymi trenerkami tej metody, omawiają m.in. podstawy porozumiewania się i wartości, na których opiera się "Porozumiewanie bez Przemocy", opisują każdy etap i strukturę modelu PBP. W części praktycznej (na bazie doświadczeń szwedzkiego zespołu nauczycieli) prezentują przykłady wykorzystania tej metody w klasach I-VI szkoły podstawowej w różnych sytuacjach, np. w celu poprawy atmosfery pracy w klasie, ustalania granic między uczniem a nauczycielem, mówienia przez niego "nie", rozmowach z uczniami w trudnych sytuacjach, a także podczas rozmów z rodzicami i innymi nauczycielami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 299369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
ISBN: 978-83-60475-19-5
Bibliografia na stronach 58-60.
Streszczenie: Omówiono specyfikę pracy badawczej nauczyciela i właściwości klasy szkolnej jako grupy społecznej. Opisano metody zbierania informacji przez nauczyciela (obserwacja, wywiad i rozmowa, zadawanie pytań na piśmie, metoda szacowania, metoda socjometryczna), podając zasady posługiwania się nimi i konstruowania technik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295695, 295694 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
Bibliogr. s. 138-144 oraz przy art.
Streszczenie: Autorzy poradnika prezentują przyczyny powstawania konfliktów na terenie szkoły między dorosłymi pracownikami szkoły, w relacjach nauczyciel-rodzice oraz pomiędzy uczniami. Przedstawiają sposoby ich zapobiegania oraz skutecznego rozwiązywania, wskazując jednocześnie na ich związek z podnoszeniem efektywności działań wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych szkoły. Podają przepisy prawne, związane z funkcjonowaniem szkoły, które pomagają w porządkowaniu relacji szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
Bibliografia na stronach 160-[169].
Streszczenie: Autorka omawia diagnozę osięgniętego przez dziecko poziomu rozwoju poznawczego, sposoby porozumiewania się, rozwój emocjonalny, przejawy samoświadomości, stres, lęk, agresję i samoagresję. Zwraca uwagę na pracę z ciałem i oddechem, na programy aktywności M.Ch.Knillów i wykorzystanie muzyki w terapii osób głębiej upośledzonych oraz edukację dzieci z tymi problemami i wczesne wspomaganie ich rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292605, 292604 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
Bibliografia na stronach 45-47.
Wyjaśniono pojęcia związane z dogoterapią, omówiono założenia i poszczególne rodzaje ćwiczeń z dziećmi (w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkonym) z różnymi rodzajami zaburzeń w porozumiewaniu się, ćwiczeń, podczas których wykorzystywano obecnośc psa. Pies ułatwia: nawiązanie kontaktu dotykowego dziecka z terapeutą, poznawanie przez dziecko budowy ciała, uczenie się znaków komunikacji wspomaganej i alternatywnej, usprawnianie narządów artykulacyjnych, uczenie się czytania. Punktem wyjścia dla proponowanych ćwiczeń był program A. Popławskiej "Pies - przyjaciel i terapeuta".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292465 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej