Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
tylko na miejscu
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(11)
Autor
Hajduk Edward (1932-2015)
(3)
Jazownik Leszek
(2)
Palacz Ryszard (1935- )
(2)
Tatarczuk Józef (1941- )
(2)
Boruta Adam (1953- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1934- )
(1)
Drozd Adam
(1)
Dutka Czesław Paweł (1936-2020)
(1)
Gierszewski Dorota
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(1)
Hajduk Barbara
(1)
Jaworski Józef
(1)
Kargul Józef (1936- )
(1)
Kaszyński Krzysztof (1939- )
(1)
Kemp Anthony E
(1)
Kozioł Edward (pedagogika)
(1)
Kurowicki Jan (1943-2017)
(1)
Magnuszewski Władysław (1925-1996)
(1)
Maćkowiak Krzysztof (1963- )
(1)
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(1)
Olszewska-Dyoniziak Barbara
(1)
Pilarczyk Franciszek
(1)
Ruszczyńska Marta
(1)
Rybczyńska Dorota (1961- )
(1)
Sienkiewicz Jan
(1)
Stawnicka Elżbieta
(1)
Suder Paweł (1952-2005)
(1)
Trochanowski Włodzimierz (1936-2011)
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wilczyński Włodzimierz (1940- )
(1)
Żuk-Łapińska Ludmiła (19..-2004)
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(29)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(9)
1989-2000
(9)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Pedagogika
(5)
Język polski
(4)
Literatura
(4)
Badania naukowe
(3)
Filozofia
(3)
Hipoteza
(3)
Literatura polska
(3)
Metodologia
(3)
Studenci
(3)
Kobieta
(2)
Nauczanie
(2)
Patologia społeczna
(2)
Tematy i motywy
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Beckett, Samuel (1906-1989)
(1)
Borges, Jorge Luis (1899-1986)
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Eksperymenty
(1)
Etnografia
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Goethe, Johann Wolfgang von (1749-1832)
(1)
Grotowski, Jerzy (1933-1999)
(1)
Język
(1)
Kultura
(1)
Kępiński, Antoni (1918-1972)
(1)
Logika
(1)
Ludy pierwotne
(1)
Magnuszewski, Dominik (1810-1845)
(1)
Malinowski, Bronisław (1884-1942)
(1)
Mann, Thomas (1875-1955)
(1)
Matematyka
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież niedostosowana społecznie
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Poezja
(1)
Postawy
(1)
Prakseologia
(1)
Psychiatria
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Realizm
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Ruchy
(1)
Różewicz, Tadeusz (1921-2014)
(1)
Schulz, Bruno (1888-1944)
(1)
Semiotyka
(1)
Siła mięśniowa
(1)
Socjalizacja
(1)
Sokrates (469-399 p.n.e.)
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Čapek, Karel (1890 - 1938)
(1)
Świadomość
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(8)
1801-1900
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1701-
(1)
1918-1939
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(2)
Nowa Gwinea
(1)
Polska
(1)
Trobrianda, Wyspy (Papua-Nowa Gwinea)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Materiały konferencyjne
(6)
Podręcznik
(4)
Poradnik
(3)
Bajka i baśń polska
(1)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Dane statystyczne
(1)
Literatura oświecenia
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie rosyjskie
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Nauka i badania
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Psychologia
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Nazwy aut. na s. 193. Mater. II Letniej Szkoły Młodych Andragogów, Zielona Góra 2001.
Streszczenie: W zbiorze materiałów konferencyjnych znajdujemy omówienia zagadnień z zakresu metodologii andragogiki (metody ilościowe, jakościowe, superwizja), pedagogicznych aspektów upowszechniania kultury, kształcenia na odległość, wychowania w rodzinie, autonomii edukacji dorosłych, aktywności słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Dwa artykuły dotyczą funkcjonowania uniwersytetów ludowych w Szwecji i Uniwersytetu Otwartego w Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286504, 284171 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Bibliogr. s. 133-135. Indeks.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Opracowanie z zakresu dydaktyki składni pomocne polonistom uczącym w szkołach podstawowych i średnich a częściowo i wyższych. Sformułowane w pracy wnioski z zakresu struktur składniowych oparto na materiale empirycznym uzyskanym drogą eksperymentu dydaktycznego i w korelacji z obowiązującymi programami nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:811.162.1 JAW (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Bibliografia na stronach 136-137.
Streszczenie: Książka adresowana do studentów wychowania fizycznego lub edukacji wczesnoszkolnej oraz do początkujących nauczycieli. Krótko przedstawiono: cele i funkcje wychowania fizycznego, rozwój motoryczności do 10 roku życia, podstawy teoretyczne lekcji - zasady nauczania, tok lekcyjny, formy organizacyjne, metody pracy. Zaproponowano: ćwiczenia i gry, treści kształcenia, plan dydaktyczno-wychowawczy dla kl. I, rozkład materiału dla klas II i dla III, metody kontroli. Przedstawiono 4 testy sprawnościowe, zamieszczono arkusz oceny opisowej ucznia, krótko omówiono formy samokontroli i samooceny uczniów, zamieszczono zestawy ćwiczeń śródlekcyjnych, omówiono wady postawy, bezpieczeństwo na zajęciach wychowania fizycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliogr. s. 145-[148].
Streszczenie: Praca poświęcona rekonstrukcji koncepcji istoty i struktury człowieka w ujęciu znanego psychiatry Antoniego Kępińskiego (1918-1972). Koncepcja metabolizmu energetyczno-informacyjnego i jego fazy (biologiczna, podświadomość, świadomość), samokontrola organizacji biopsychicznej przez sumienie, sumienie a rozwój duchowy człowieka i rola psychoterapii w tym procesie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279266, 279265 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
ISBN: 83-86832-91-6
Bibliogr. przy rozdz. oraz s. 147-149.
Streszczenie: Szkolna interpretacja utworów literackich zawiera propozycje poleceń i zadań w takich obszarach polonistycznej refleksji nad dziełem, jak: świat przedstawiony utworu a rzeczywistość pozaliteracka; wewnątrztekstowe relacje nadawczo-odbiorcze; przedstawianie czasu, przestrzeni, zdarzeń i postaci; kompozycja dzieła i jego związek z procesem historycznoliterackim; biografia i twórczość pisarzy oraz odbiór utworu. Praca adresowana do studentów filologii polskiej i nauczycieli języka polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279289, 279288 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279457 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Gł. ref. przedstawione na konferencji w Zielonej Górze w dn. 6-7 listopada 1997 r.
Indeks.
Streszcz. ang. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 315241 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zbiór referatów wygłoszonych na światowym kongresie ISME (Międzynarosowe Stowarzyszenie Wychowania Muzycznego) w Helsinkach w 1990 r. Celem książki jest przedstawienie najistotniejszych cech różnych metod badawczych z zakresu wychowania muzycznego: historycznej, komparatystycznej, eksperymentalnej, z wykorzystaniem obserwacji. Zaprezentowano także studium indywidualnych przypadków i badań uczestniczących przeprowadzanych w klasie lub pracowni. W ostatnim rozdziale podano wskazówki dotyczące pisania sprawozdań z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274977 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Bibliogr. s. 183-185.
Streszczenie: Metodologiczna tożsamość pedagogiki prakseologicznej (geneza, miejsce w systemie nauk pedagogicznych, założenia konstruowania teorii), podstawowe kategorie badawcze (działanie, warunki działania cele działań jako przedmiot badań pedagogicznych), struktura procesu badawczego, metody i procedury badawcze, przetwarzanie wyników badań w pedagogice prakseologicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276477, 276476, 274970 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 GNI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272306 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
Bibliografia przy referatach.
Materiały z konferencji poświęconej sprawom etyki zawodu nauczyciela oraz problemom nauczania etyki w szkołach. W pracach zwraca się m.in. uwagę na rolę wartości moralnych w okresie fascynacji osiągnięciami technicznymi i dominacji postaw hedonistycznych oraz na warunki pracy nauczyciela utrudniające kształtowanie pozytywnych postaw. Przestrzega się przed traktowaniem etyki w szkołach jako alternatywy wobec religii, a także wskazuje się na konieczność poszanowania podmiotowości ucznia, który drogą własnej aktywności powinien osiągnąć dojrzałość moralną. Podjęto także problem naprawy poziomu moralnego społeczeństwa, w tym szczególnie nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272287, 272286 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
ISBN: 83-85693-58-0
Bibliogr. s. 347-354. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 PAL (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
Bibliogr. s. 149-155. Rez., summ.
Streszczenie: Praca prezentuje teoretyczne podstawy modelu zróżnicowanego nauczania matematyki (z zastosowaniem ciągów zdaniowych) oraz jego empiryczną weryfikację - wpływ na efekty dydaktyczne w zakresie wiadomości, umiejętności, operatywności, trwałości wiedzy i zainteresowań matematycznych - w porównaniu z nauczaniem konwencjonalnym. Badania przeprowadzono w roku szkolnym 1991/1992 w 13 szkołach podstawowych z 4 województw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272312 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 272313 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
Skrypt dla studentów kierunków pedagogicznych WSP.
Bibliografia na stronach 33-38.
Streszczenie: Broszurka wydana z myślą o studentach studiów pedagogicznych omawia najistotniejsze elementy zjawiska niedostosowania społecznego: terminologię pojęcia, jego etiologię oraz uwarunkowania środowiskowe i społeczne skutki. Ponadto zamieszczono podręczny słownik terminów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272632, 272631 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
Wydanie 1. pt.: Psychologia wychowawcza : samoświadomość, aktywność, stosunki interpersonalne.
Bibliografia na stronach 550-566.
Streszczenie: Przedmiotem książki jest dynamika rozwoju aktywności poznawczej i interpersonalnej. Przy zastosowaniu różnych metod badawczych autor próbuje odpowiedzieć na pytanie: jakie środki i bodźce decydują o tym, że stosunek uczniów do nauki w ogóle, a zwłaszcza do nauki szkolnej jest pozytywny bądż negatywny i co czynić, aby uczniowie wiązali z obowiązkami szkolnymi własne potrzeby i plany życiowe? W tomie I pt."Psychologia wychowawcza" cz. I dotyczy genezy rozwoju samoświadomości i samooceny dzieci i młodzieży; cz. II mówi o zewnętrznych i wewnętrznych determinantach ludzkiej aktywności oraz o rozwoju samodzielności myślenia i działania. Tom II pt."Psychologia stosunków interpersonalnych" analizuje m. in. przyjaźń w stosunkach międzyludzkich a zwłaszcza u dorastającej młodzieży oraz psychologiczne czynniki zadowolenia z małżeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272293 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 272294 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
ISBN: 83-85693-55-6
Nota bibliogr. s. 171-172. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272285 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1994
ISBN: 83-85693-52-1
Bibliografia na stronach 112-114.
Streszczenie: W porównaniu z wydaniem z 1993 r. w niniejszym wydaniu zamieszczono więcej o jeden podrozdział "Metody osłabiania niezgodności poglądów, przekonań" w rozdziale I i przerobiono podrozdział "Wypowiedzi o związkach" w tymże rozdziale. Choć w wydaniu z 1998 r. struktura pracy jest taka sama jak w niniejszym wydaniu, to w wydaniu z 1998 r. zmienino i wzbogacono tekst podrozdziałów "Metody osłabiania niezgodności poglądów, przekonań" i "Wypowiedzi o związkach" w rozdziale I, oraz uzupełniono podrozdziały "Definicja hipotezy" i "Osobliwości działania nauczyciela jako kryterium porządkowania hipotez" w rozdziale III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 HAJ (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1994
Bibliografia na stronach 109-114.
Streszczenie: Autorka omówiła wyniki badań własnych, których celem było ustalenie czym różnią się postawy wobec narkomanii młodzieży ankietowanej w latach: 1986 i 1992. W obu etapach badań obiektem poznania byli uczniowie zielonogórskich szkół ponadpodstawowych (lo, zs budowlanej) i studenci (WSP, WSI). Autorka analizuje następujące elementy postaw: wiedzę, sądy i doświadczenia własne. Część empiryczną poprzedzają rozdziały metodologiczny i teoretyczny poświęcony narkomanii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 267967 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 267968 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 267962, 267961 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej