Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(1)
Autor
Kandia Anna
(3)
Sindut Wanda
(3)
Łoziak Danuta
(3)
Borkowska Alicja
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błasiak Władysław (1948- )
(1)
Ciepiela Hanna
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(1)
Kaleta Krystyna
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kollek Bogumiła (1934- )
(1)
Kraszewska Ewa
(1)
Mikoś Elżbieta (1957- )
(1)
Misiorna Elżbieta
(1)
Pacholczyk Irena (1935-2019)
(1)
Para Hanna
(1)
Pasterniak Wojciech (1935-2018)
(1)
Tatar Grażyna (1948-2023)
(1)
Zaufal Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele chemii
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Szkoły podstawowe
(2)
Temat
Chemia
(3)
Edukacja ekologiczna
(2)
Język polski
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Cierkoński, Zbigniew (1909-1994)
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fizyka
(1)
Franków, Piotr (1938-2013)
(1)
Historia
(1)
Hrybacz, Janusz (1925-2009)
(1)
Jodko, Stefania (1917-1993)
(1)
Kantecki, Antoni (1922-2008)
(1)
Karpyza, Witold (1913-2009)
(1)
Klimek, Władysław Edward (1927-2000)
(1)
Kosmologia
(1)
Kostrzewska-Przanowska, Teresa (1897-1988)
(1)
Literatura polska
(1)
Makowska-Cieleń, Anna (1939-2016)
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Miszkin, Mieczysław (1936-1999)
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Oceny szkolne
(1)
Pedagogika
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Religia
(1)
Rohozińska, Maria (1901-1990)
(1)
Rzeźniczek, Genowefa (1910-1994)
(1)
Rzeźniczek, Marian (1906-1979)
(1)
Techniki Freineta
(1)
Teoria względności
(1)
Twórczość
(1)
Zasada, Jadwiga (1927-1996)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Biografia
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Psychologia
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 300590 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2010
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Poradnik jest efektem realizacji projektu "Nasza szkoła ma zielony ogród nauki" organizowanego w Zespole Kształcenia Specjalnego Nr 1 w Gorzowie Wlkp. Książka zawiera propozycje scenariuszy zajęć na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym. Są to konspekty zajęć dot.: lasu, zwierząt i roślin w ogrodzie, zagrożeń Ziemi, zdrowego odżywiania, poszanowania wody. Do scenariuszy dołączono karty pracy. Wspomniane propozycje zostały sprawdzone w praktyce. Poradnik adresowany jest do nauczycieli kształcenia specjalnego i integracyjnego uczących metodą ośrodków pracy w zespołach edukacyjno-terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
ISBN: 83-905665-3-2
Streszczenie: Publikacja jest efektem eksperymentu pedagogicznego, w czasie którego systematycznym doskonaleniem w formie warsztatowej objęto nauczycieli szkół eksperymentalnych. Prowadzący eksperyment przyjęli filozofię oceniania za prof. A. Brzezińską, według której ocenianie wiąże się z realizacją celu edukacyjnego i rozwojowego a ocena opisowa winna spełniać trzy funkcje: informacyjną, korekcyjną i motywacyjną. Praca składa się z dwóch części - teoretycznej i praktycznej. W pierwszej omówiono istotę oceniania dziecka w młodszym wieku szkolnym. Druga zawiera: przykładowy sposób diagnozowania dziecka, karty szkolnych osiągnięć ucznia, formułowanie oceny opisowej i dokumentację dotyczącą tej oceny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278239, 267631, 276630, 276629 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Pedagogika teonomiczna zajmuje się tymi samymi problemami, co wszystkie dotychczasowe pedagogiki: celami, treściami i metodami wychowania. Czyni to jednak inaczej, nie tylko w kontekście interdyscyplinarnym (wychow. jest wg niej poszukiwaniem i odnajdywaniem wartości, ustawicznym dążeniem do doskonałości w konkretnej sytuacji społeczno-kulturowej), lecz także w odniesieniu do relacji człowiek - Bóg i Bóg - człowiek. Zakłada, że porządek wiary nie kłóci się z porządkiem rozumu, lecz wzajemnie uzupełnia się i wzbogaca. Książka zawiera 5 rozdz., w których omówiono przedmiot badań pedag. teonomicznej, związki teorii względności A. Einsteina z Uniwersalnymi Prawami Kosmosu i konsekwencje tych Praw dla współczesnej nauki, twórczość jako proces doskonalenia człowieka, wartości i symbole w edukacji i demokracji, wizję świata wg pedag. teonomicznej i świeckiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282036, 274603 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
Opis wg okł.
Streszczenie: Propozycje dot. aktywizowania uczniów na języku polskim, wykorzystujące własne doświadczenia autorki. Podzielono je według typów metod aktywizujących: poszukującej, zajęć praktycznych, dramy i oglądowej. Także przykłady rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271447 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
Stanowi popr. i rozwiniętą wersję: 20 lat z pedagogiką Celestyna Freineta : (z doświadczeń wrocławskich nauczycieli) / B. Kollek. Warszawa : IBP, 1989.
Bibliogr. s. [83].
Streszczenie: Niniejsze opracowanie to opis poczynań dydaktyczno-wychowawczych nauczycieli zainspirowanych myślą francuskiego pedagoga oraz prezentacja ich własnych sądów i przemyśleń. Poprzedzono je przedstawieniem działań autorki - metodyka i nauczycielki propagującej idee pedagogiki freinetowskiej. W końcowej części broszurki znalazły się wnioski do dalszej adaptacji tego nurtu pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272771 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1994
(Dylematy nauczania fizyki ; t. 1)
Częśc. mater. z ogólnopolskiej konferencji, Kraków 23-25 września 1993 r.
Streszczenie: Referaty zawarte w tomie stanowią próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie o przyczyny słabego zainteresowania fizyką w polskich szkołach (na podstawie badań) oraz wskazania realnych możliwości poprawy sytuacji. M.in.: zainteresowanie uczniów klas ósmych fizyką - wyniki badań sondażowych; aktywizująca integracja przedmiotowa; komputer - tylko atrakcyjny środek dydaktyczny czy także narzędzie poznawcze; rola wydawcy w kształtowaniu zainteresowania uczniów fizyką; wiedza informacyjna czy umiejętności - celem kształcenia ogólnego w zakresie fizyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273095 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 273094 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1994
Opis wg okł.
Streszczenie: Zbiór zadań z matematyki opracowanych przez uczniów pod kierunkiem nauczycieli studiujących w Kolegium Nauczycielskim na wydziale zaocznym matematyki z informatyką. Są to zadania uczniów klas IV-VIII do wykorzystania w pracy lekcyjnej i pozalekcyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1994
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Prace zebrane w tomie koncentrują się wokół problemu rozwijania aktywnej postawy ucznia w procesie dydaktyczno-wychowawczym w klasach I-III. Obejmują one zarówno wiedzę teoretyczną, jak i propozycje realizacji zagadnień programowych: problemy psychologiczno-pedagogiczne nowatorstwa pedagogicznego, rozwijanie twórczej aktywności dziecka w nauczaniu j. polskiego, matematyki, muzyki i plastyki. W niektórych pracach szczególnie uwydatniono problem integracji treści nauczania w zakresie j. polskiego i innych przedmiotów nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269611, 269361 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 268903, 268902 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 237715 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 237716 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 265301, 265300 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej