Form of Work
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(36)
only on-site
(24)
Branch
Wypożyczalnia
(36)
Czytelnia
(24)
Author
Kossewska Joanna (1963- )
(2)
Sobczyk Wiktoria (1957- )
(2)
Wrona-Polańska Helena
(2)
Zioło Irmina
(2)
Baran Zbigniew
(1)
Barańska-Dębiec Krystyna
(1)
Borowiec Antoni
(1)
Budrewicz Zofia (1951- )
(1)
Chrobaczyński Jacek (1948- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czajkowski Wojciech (psycholog)
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dróżdż Andrzej (1954- )
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Guzik Barbara (1939- )
(1)
Górecka-Mostowicz Barbara
(1)
Głowacka Elżbieta (psychologia)
(1)
Jazowska-Gumulska Maria (1947- )
(1)
Jordan Maria
(1)
Kliś Maria (1946- )
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kozaczewski Jakub
(1)
Koziara Stanisław (1956- )
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Kruczkowska Zofia
(1)
Kulczycki Jerzy (1937-2006)
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Majerek Bożena
(1)
Maurer Alicja
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Mikrut Adam (1957- )
(1)
Nowak Zbigniew (pedagog)
(1)
Nowarski Czesław (1945- )
(1)
Ożdżyński Jan (1941-2019)
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pitucha Melania
(1)
Płaczynta Michał
(1)
Rakowska Alicja (1934- )
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rutkowska Grażyna
(1)
Samek Teresa
(1)
Skowronek Bogusław
(1)
Smółka Lucyna
(1)
Stępniewska-Gębik Hanna
(1)
Surowaniec Józef (1932- )
(1)
Szarota Zofia (1961- )
(1)
Szmyd Jan (1932- )
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Urbanek Jolanta
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Wyżga Olga
(1)
Śniatkowski Sławomir
(1)
Żmijewska Ewa
(1)
Year
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(4)
Time Period of Creation
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(1)
Country
Poland
(44)
Audience Group
Szkoły wyższe
(5)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Subject
Nauczyciele
(5)
Edukacja ekologiczna
(4)
Literatura polska
(4)
Język dziecka
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Mowa
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Pedagogika
(3)
Postawy
(3)
Pragmatyka lingwistyczna
(3)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oświata
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia
(1)
Folklor
(1)
Geografia
(1)
Gerontologia
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
Kampania wrześniowa (1939)
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Krytyka artystyczna polska
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lacan, Jacques
(1)
Lektura szkolna
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Logopedia
(1)
Menedżerowie
(1)
Milczenie
(1)
Mitologia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poezja
(1)
Przekłady polskie
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Starzenie się
(1)
Statystyka matematyczna
(1)
Stres
(1)
Stres zawodowy
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Technika
(1)
Telekomunikacja
(1)
Tematy i motywy
(1)
Terminologia
(1)
Tolerancja
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uczucia
(1)
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
(1)
Utopia
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Subject: work
Biblia
(1)
Subject: time
1901-2000
(10)
1989-2000
(5)
1801-1900
(3)
1901-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1918-
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(4)
Czasopisma dziecięce polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Tezaurus
(1)
Domain
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(4)
Literaturoznawstwo
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
44 results Filter
Book
In basket
Date of publication: 2007
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 477)
ISBN: 978-83-7271-439-8
Bibliogr. s. 101-105.
Streszczenie: W pracy zainspirowanej ideą nauczania wychowującego w zreformowanej szkole (zgodnie z Podstawą programową kształcenia ogólnego w 1999 r.) zawarto analizę literatury o nauczaniu wychowującym. Podano wyniki badań dotyczących ustalenia zakresu i sposobu realizacji przez nauczycieli szkół gimnazjalnych nauczania wychowującego w procesie dydaktycznym. Za metodę badań przyjęto sondaż diagnostyczny (techniki: statystyczną, analizę dokumentów, ankietę, obserwację lekcji). Badania przeprowadzono w 10 wybranych krakowskich gimnazjach (145 nauczycieli oraz 503 uczniów klas drugich) w latach 2000-2003. Dokonano obserwacji 93 godzin lekcyjnych (głownie języka polskiego, matematyki, historii, biologii). Zawarto wnioski z badań oraz teoretyczny model nauczania wychowującego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 293184 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-b-245 293185 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2006
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 439)
Bibliogr. s. 199-210.
Streszczenie: Omówiono (w różnych aspektach) kompetencję lingwistyczną dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim oraz dzieci z porażeniem mózgowym lub z innymi schorzeniami narządu ruchu. Zastosowano metodę diagnostyczną polegającą na porównaniu wzorcowych ogólnych definicji językowo-kulturowych pojęć diagnostycznych z definicjami uczniowskimi. W tym celu zrekonstruowano najpierw pojęcia diagnostyczne, którymi były definicje językowo-kulturowe żywiołów: ziemi, ognia, wody i powietrza, dotarto do językowo-kulturowego obrazu żywiołów w przysłowiach ludowych, w literaturze dla dzieci i w polskiej literaturze pięknej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291179, 291178 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2006
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 428)
ISBN: 83-7271-351-0
Bibliogr. s. 226-[279]. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290633 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2006
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 432)
Bibliogr. s. 148-154.
Streszczenie: Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono: problematykę kompetencji moralnej (moralność, kompetencja kulturowa jako paradygmat kompetencji moralnej, sposoby rozumienia kompetencji moralnej i poziomy jej analizy), psychologiczne i pedagogiczne aspekty badań nad kompetencją moralną dzieci (rozwój moralny w ujęciu L. Kohlberga, pojęcia moralne dzieci, oceny moralne i ich uzasadnienie stosowane przez dzieci, wiedza moralna dzieci), kompetencję moralną dzieci 7-letnich w badaniach własnych. Badano uczniów klas I dwóch krakowskich szkół podstawowych w 1999 i 2003 r. Oprócz opisu metody i wyników badań, zamieszczono także wnioski pedagogiczne i oceny przydatności kategorii kompetencji moralnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290640* (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2006
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 449)
ISBN: 83-7271-397-9
Bibliogr. s. 391-400.
Streszczenie: Autorka przedstawia historyczno-epistemologiczne podstawy pedagogiki przedszkolnej (koncepcje człowieka, koncepcje dzieciństwa, genezę pedagogiki przedszkolnej, kompetencje historyczno-epistemologiczne nauczyciela), metodologiczne problemy pedagogiki przedszkolnej, teorie człowieka jako podstawa pedagogiki i edukacji w dzieciństwie, cele w edukacji dzieci, zabawę jako problem pedagogiczny, zadaniowe strategie w edukacji oraz edukację na wsi i rys sytuacji mieszkańców wsi po transformacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 295114, 292545, 292544 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-I-b-77 292546 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2005
Co dzieci wiedzą o emocjach / Barbara Górecka-Mostowicz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe AP, 2005. - 127, [3] s. : ilustracje (w tym kolor.) ; 21 cm.
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 405)
ISBN: 83-7271-316-2
Bibliogr. s. 102-112.
Streszczenie: Autorka przedstawia koncepcję rozwoju poznawczej reprezentacji emocji. Przedmiotem dociekań i analiz uczyniła problematykę reprezentowania, przechowywania i przypominania wiedzy o emocjach przez dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Podjęła się próby oceny możliwości rozpoznania emocji przez dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Zaprezentowane badania mają walor praktyczny, ich wyniki mogą być wykorzystane w pracy przez pedagogów, psychologów, nauczycieli, terapeutów i rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 288949*, 288948 (2 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2005
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 397)
Bibliogr. s. 113-125.
Streszczenie: Przegląd stanu wiedzy nt. tolerancji, uwarunkowań procesu spostrzegania i poznawania ludzi, oraz postaw nietolerancyjnych. Omówienie metodologii i wyników badań własnych (przeprowadzonych w l. 1998-1999) nad postawami licealistów (z dużego miasta wojewódzkiego i małego miasta powiatowego) wobec osób postrzeganych jako Inne. Wnioski pedagogiczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-N-a-252 288950 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2005
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 419)
Bibliogr. s. 253-266.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Teoretyczna część pracy przedstawia dorobek piśmienniczy na temat istoty kreatywności językowej uczniów i zagadnień pokrewnych (procesu twórczego, jego struktury, systemu wartości, osobowości i kształtowania postawy twórczej w koncepcjach psychologów poznawczych, humanistycznych i in.). Autorka prezentuje metodę ekspresji twórczej z systemem C.Freineta i metodę synektyczną W.J.J.Gordona. Przedstawia problem rozwoju twórczości werbalnej dzieci w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i językoznawstwie. Druga część pracy zawiera procedury i metody badań eksperymentalnych (ich analizę i interpretację) oraz scenariusze zajęć z wykorzystaniem analogii i metafor, konspekty zajęć twórczych, scenariusz zajęć eksperymentalnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 9 289640 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2004
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 396)
Bibliogr. s. 97-104.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 288855 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-O-f-96 288615 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2004
Kompetencja komunikacyjna dzieci sześcio-siedmioletnich / Lucyna Smółka. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe AP, 2004. - 143, [1] s., [3] k. tabl. kolor. : ilustracje ; 21 cm.
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 395)
Bibliogr. 131-141.
Streszczenie: Zawiera vademecum wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat mowy dziecka - jej składników, funkcji, uwarunkowań i rozwoju. Autorka dała zwięzły przegląd genezy i istoty pojęcia, omówiła jego koncepcje, a także pragmatykę językową. Zaprezentowła także wyniki badań i sformułowała wnioski dotyczące psychospołecznych aspektów rozwoju kompetencji komunikacyjnej dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 288952, 288951 (2 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2004
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 387)
Bibliogr. s. 157-[161].
Streszczenie: Dyskurs psychoanalityczny w pedagogice. Przedstawienie sposobów reagowania na psychoanalizę przez czołowych przedstawicieli pedagogiki, jak: Hessen, Mysłakowski, Suchodolski, Pfister, Green, Mialaret, Massa. Omówienie głównych nurtów krytyki psychoanalizy. Ukazanie elementów szkoły psychoanalitycznej J.Lacana (koncepcja pragnienia, Innego, sytuacja edypalna, mechanizmy obronne, formacje nieświadomego). Pokazanie, w jaki sposób psychoanalizę można transponować do humanistyki poprzez filozofię.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 288093 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2004
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 383)
ISBN: 83-7271-271-9
Bibliogr. s. 219-232. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 288625 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2004
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 390)
Bibliogr. s. 200-203.
Streszczenie: Praca składa się z dwóch części. W pierwszej umieszczono rozprawy dotyczące edukacyjnych konsekwencji globalizacji oraz innych wyzwań teraźniejszości i przyszłości, analizy przeobrażeń dokonujących się w rodzinie, konsekwencje zmian dla młodzieży, zmienionej sytuacji szkoły i nauczyciela w okresie przemian społecznych. Druga część przedstawia refleksje i komentarze związane z rozwojem oświaty zawarte w felietonach publikowanych w "Nowej Szkole" w latach 2000-2004.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 288101, 288100 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2004
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 398)
Bibliogr. s. 149-161.
Streszczenie: Rozprawa dotycząca roli nauczyciel, odpowiedzialności z nią związanej. Rozważania odbywają się w kontekście filozoficznych koncepcji odpowiedzialności. Wśród omawianych zagadnień występują: odpowiedzialność jako podstawowe pojęcie filozoficzne, odpowiedzialność nauczyciela i jej zakres, odpowiedzialność w relacji nauczyciel-uczeń.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-a-161 288634 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2003
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 353)
Bibliogr. s. 258-266. Indeks.
Streszczenie: Książka wprowadza w świat podręczników szkolnych, ich autorów i wydawców. Przedstawia kulisy inicjatyw i umów wydawniczych, skomplikowaną grę interesów autorów podręczników i czytanek. Informuje o wybitnych pisarzach, których spotykamy na łamach serii podręczników J.Balickiego i S.Maykowskiego dla gimnazjum niższego: Z.Kossak, J. Kadenie-Bandrowskim, J.Parandowskim, S.Wasylewskim, P. Choynowskim, M.Dąbrowskiej, Z.Nałkowskiej. Wspomina też o L. Staffie czy E.Zegadłowiczu. Pokazuje, jak próbowano połączyć z sobą potrzebę "czytanki radosnej" z realizmem życia, pogodzić bohatera czytanki mówiącej o arkadyjskim dzieciństwie z dzieckiem-odbiorcą ze środowiska ludzi biednych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286993 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2003
Powinnościowy model języka w dyskursie edukacyjnym / Barbara Guzik. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe AP, cop. 2003. - 235, [1] s. : ilustracje ; 24 cm.
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 368)
ISBN: 83-7271-224-7
Bibliogr. s. 221-233.
Streszczenie: Prezentacja procesualno-powinnościowego charakteru edukacji, kultury i języka, związków między nimi oraz ukazanie roli dyskursu edukacyjnego w ich budowaniu. Analiza mechanizmów, procesów i typologii uczniowskich wartościowań na przykładzie ojczyzny. Ukazanie etapów budowania świadomości aksjologicznej oraz człowieka w kontekście kulturowo-powinnościowym. Przedstawienie uczniowskich konceptualizacji człowieka: dobry-zły człowiek, sens życia ludzkiego oraz rozumienia pojęć: dobro, zło. Analiza znaczenia "odpowiedzialność" w życiu ludzkim oraz sposobów definiowania odpowiedzialności przez uczniów. Przedstawienie powinnościowego modelu nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286563 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2003
Rodzinne bariery socjalizacji nieletnich / Maria Jordan. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe AP, 2003. - 157, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 370)
Bibliografia na stronach 145-155.
Streszczenie: Próba opisania współczesnej rodziny, kierunków jej ewolucji, zagrożeń oraz jej wpływu na rozwój dzieci i młodzieży. Charakterystyka środowiska rodzinnego młodzieży niedostosowanej społecznie i młodzieży wykazującej nieprzystosowanie szkolne. Analiza więzi społecznych i emocjonalnych w tych rodzinach, cech psychospołecznych rodziców oraz ich funkcji opiekuńczo-socjalizacyjno-kontrolnych. Prezentacja wyników przeprowadzonych badań, ich analiza statystyczna oraz interpretacja jakościowa i graficzna.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286571 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-h-363 PNS 286572 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2003
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 357)
Bibliogr. s. 199-[209].
Streszcz. ang.
Streszczenie: Celem niniejszej pracy jest analiza teoretyczna i eksperymentalna modelu edukacji ekologicznej w warunkach polskiego szkolnictwa podstawowego, ponadpodstawowego, średniego i wyższego, a także ocena skuteczności procesu ekologicznego kształcenia z wykorzystaniem metod statystyki opisowej i matematycznej. W monografii przedstawiono istotę edukacji ekologicznej oraz czynniki kształtujące świadomość ekologiczną młodzieży z uwzględnieniem stosowanych obecnie w edukacji ekologicznej metod, form i środków dydaktycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286575 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2003
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 364)
Bibliogr. s. 240-[256].
Streszczenie: Prezentacja dorobku nauki dot. zdrowia, powiązań stresu i zdrowia, zdrowia jako procesu twórczego radzenia sobie ze stresem. Prezentacja badań własnych prowadzonych z punktu widzenia salutogenetycznego, a więc poszukiwania psychologicznych mechanizmów i czynników warunkujących zdrowie, w zastosowaniu do nauczycieli. Badania przeprowadzono w l. 1997 i 1997 wśród nauczycielek wychowania przedszkolnego, wczesnoszkolnego, wychowawczyń świetlicy (sporadycznie internatu i domu dziecka), a grupę porównawczą stanowiły dyrektorki domów pomocy społecznej i sekretarki. Badania dot. zakresów: zdrowie a radzenie sobie, radzenie sobie a zasoby, uwarunkowania zdrowia badanych, modele zdrowia badanych. Podsumowujące wnioski.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-c-145 286592 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2002
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 346)
Bibliogr. s. 121-[126].
Streszczenie: Zdefiniowanie istoty środowiska jako przedmiotu edukacji. Określenie zakresu treściowego i struktury dydaktycznej przedmiotu edukacja środowiskowa oraz celów i zadań dydaktyczno-wychowawczych. Przedstawienie podstawowych wymogów metodyczno-wychowawczych edukacji środowiskowej na poziomie klas początkowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286530 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-c-324 286531 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again