Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia
(1)
Autor
Bilińska-Suchanek Ewa (1954-2017)
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Temat
Agresywność
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Opór (postawa)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Szkolnictwo
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliografia na stronach 271-278.
Streszczenie: Pojęcie oporu w edukacji i jego typologia. Omówienie składników kompetencji: emancypacyjnej (sprawność intelektualna, umiejętność innowacyjna, odwaga); komunikacyjnych (szczególnie w warunkach trudnych); instrumentalnych (jako umiejętności otwarcia na konflikt). Określono źródła oporu uczniów wobec szkoły: społeczne, instytucjonalne, rozwojowe oraz mechanizmy obronne. Omówiono (na podstawie badań empirycznych) - czynniki oporu w szkole (emancypujące bądź marginalizujące rozwój ucznia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 281582 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej