Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(4)
Autor
Jeruszka Urszula (1952- )
(2)
Bednarek Krzysztof
(1)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(1)
Dzierzgowski Sergiusz
(1)
Francuz Władysława Maria (1944-2017)
(1)
Fronckiewicz Bożena
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Nowak Jan (pedagogika)
(1)
Potęga Witold
(1)
Stochmiałek Jerzy
(1)
Woźniak Ireneusz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie
(9)
Szkolnictwo zawodowe
(4)
Egzaminy zawodowe
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Siła robocza
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Technika
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Zawód
(1)
Temat: czas
1989-
(8)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(2)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy)
Bibliogr. s. 119-120.
Streszczenie: Podsumowanie kursów zorganizowanych dla kadry kierowniczej i rad pedagogicznych szkół ponadpodstawowych przygotowujących do przekształcania szkół ponadpodstawowych w szkoły ponadgimnazjalne. Omówiono zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym i zawodowym wg założeń reformy z 2000 r., zaproponowano ramowe plany nauczania dla liceum profilowanego, tematy szczegółowe do mierzenia jakości placówki, zamieszczono przykład mierzenia jakości pracy szkoły w zakresie pracy domowej uczniów, podano wskazówki do ewaluacji zmian w szkole, do projektowania oferty edukacyjnej liceum o profilu zawodowym, podsumowanie transformacji edukacji w powiecie łowickim. Zamieszczono też przykładowe scenariusze zajęć kursowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 283966 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 293-302.
Streszczenie: W pracy wyjaśniono podstawową terminologię związaną z oceną i ocenianiem. Omówiono dynamiczny model systemu kształcenia; proces, treści oraz cele kształcenia zawodowego. Zaprezentowano wymagania programowe i egzaminacyjne, scharakteryzowano jakość kształcenia zawodowego w świetle potrzeb rynku pracy. Przedstawiono oceny osiągnięć szkolnych w krajach Unii Europejskiej. W załącznikach zamieszczono kwestionariusz "Ankieta dla pracodawcy" oraz szczegółowe cele kształcenia i materiał kształcenia przedmiotu "zajęcia praktyczne" dla zawodów: operator obrabiarek skrawających i technik mechanik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280534, 280533 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288420 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 377 FRA (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono standardy kwalifikacji zawodowych dla następujących zawodów: technik mechanik, pracownik komórek finansowo-księgowych, pośrednik pracy, doradca zawodowy, pracownik socjalny, pracownik administracji samorządowej, technik bhp, pracownik ochrony. Powstały one w wyniku analizy projektu "Budowa standardów kwalifikacji zawodowych w Polsce" realizowanego w latach 1998-2000. Poza tym w ramach dalszych prac teoretycznych i empirycznych nad projektem "Rozwój metod badań standardów kwalifikacji zawodowych oraz standardów edukacyjnych" określono teoretyczne podstawy rozwoju kwalifikacji zawodowych oraz międzynarodowe doświadczenia w dziedzinie standaryzacji tych kwalifikacji (Holandia, Francja, Niemcy, Wielka Brytania). Zaakcentowano zagadnienie relacji między standardami kwalifikacji zawodowych a standardami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie)
Bibliogr. przy pracach.
Spis treści także ang.
Streszczenie: Niniejsza publikacja powstała w ramach projektu badawczego "Optymalizacja kształcenia zawodowego z punktu widzenia potrzeb rynku pracy", zaplanowanego do realizacji w latach 1991-2001 w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych w Warszawie. Stanowi ona pierwszy tom serii wydawniczej prezentującej osiągnięcia tego projektu. Niniejszy tom składa się z trzech części. Pierwsza zawiera teorię oceny efektywności kształcenia zawodowego. W części drugiej przedstawiono charakterystyki systemów edukacji zawodowej wybranych krajów europejskich: Szwajcarii, Danii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Polski oraz ich powiązania z rynkiem pracy. Trzecia część zawiera wyniki badań przeprowadzonych w szkołach zawodowych, przedsiębiorstwach i urzędach pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 377 EFE (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 73-74.
Streszczenie: Autor omówił: krótko podstawy programowe edukacji ogólnej (wprowadzone przez MEN w 1997 r.), a następnie miejsce techniki w edukacji (zadania szkoły w zakresie nauczania techniki i kompetencje z zakresu techniki w różnych dziedzinach edukacyjnych) z podziałem na 5 etapów edukacji, krótko ocenianie uczniów, standardy osiągnięć uczniów w edukacji ogólnotechnicznej w poszczególnych etapach edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275186 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 275187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 124668, 124667 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 153-154.
Streszczenie: Książka pokazuje jak prosto i skutecznie przeprowadzić badanie jakości szkół, zwłaszcza szkół przygotowujących do zawodu. Przedstawia podstawy teorii jakości oraz wyjaśnia pojęcie jakości w edukacji. Opisuje procedurę mierzenia jakości pracy szkoły, narzędzia potrzebne do zbadania pracy szkoły, materiały pomocnicze (harmonogramy, wzory ankiet, arkuszy, listów i prezentacji). Podaje praktyczne wskazówki i przykłady oraz wzorcowy raport. Uzupełnieniem książki jest CD-ROM zawierający wszystkie materiały w wersji elektronicznej oraz prosty w obsłudze program do rejestracji i przetwarzania danych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286232, 285784, 285783 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Tyt. równol., spis treści także niem. Tekst częśc tł. z niem. przez J. Stochmiałka i Renatę Gierszewską. Streszcz. niem. przy art.
Streszczenie: Książka zawiera 18 artykułów i rozpraw poświęconych takim problemom współczesnej edukacji w Polsce i w Niemczech, jak: wychowanie do wyboru wartości, kształcenie i doskonalenie dorosłych oraz wsparcie społeczne dla osób specjalnej troski. Przedstawiono także z zagadnień szczegółowych m.in.: bilans i perspektywy szkolnego wychowania dla pokoju, edukację do podmiotowości, podstawy systemu kształcenia zawodowego oraz rolę nauczyciela szkoły specjalnej w perspektywie wzmacniania własnej wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271717 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej