Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje naukowe
(29)
Artykuły
(23)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(10)
Autor
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(9)
Niemierko Bolesław (1935- )
(7)
Morańska Danuta
(2)
Barańska Magdalena
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bobiński Witold (1959- )
(1)
Błachowicz Elżbieta
(1)
Dembiński Mariusz (-2022)
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Galloway Charles
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Herod Czesław
(1)
Iwanicki Juliusz (1983- )
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Krzemień Grażyna
(1)
Kuźniak Ignacy. (1948-2023)
(1)
Kwiatkowska Wioletta (1978- )
(1)
Kózka Michał
(1)
Lisiecka Alicja
(1)
Marciniak Renata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Mikut Małgorzata
(1)
Myrdzik Barbara (1940- )
(1)
Obara Marian (1928-2021)
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Olubiński Andrzej (1950- )
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Pieniążek Marek (1970- )
(1)
Potulicka Eugenia (1944- )
(1)
Przystanowicz Aleksander
(1)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(1)
Półturzycki Józef (1934-2021)
(1)
Radecki Edward
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rodek Violetta
(1)
Soltis Jonas F
(1)
Szczodrak Mieczysław
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Sławecki Tadeusz (1957- )
(1)
Trzaska Barbara
(1)
Tyrała Paweł (1940- )
(1)
Walker Decker F
(1)
Weiss Anna (filolog)
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(1)
Wojniak Justyna
(1)
Węglarz Józef (1949- )
(1)
Zawadzki Roman
(1)
Ziółkowski Przemysław
(1)
Zycha-Gurdek Adriana
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żakowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
1901-2000
(8)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(30)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(15)
Nauczyciele
(9)
Studenci
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Temat
Cele kształcenia
(53)
Metody nauczania
(18)
Nauczanie
(16)
Efektywność nauczania
(13)
Wychowanie
(13)
Indywidualizacja (pedagogika)
(10)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(10)
Dziecko zdolne
(9)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(9)
Kształcenie
(7)
Pedagogika
(6)
Cele wychowania
(5)
Oceny szkolne
(5)
Szkolnictwo
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczyciele
(4)
Osiągnięcia szkolne
(4)
Polityka oświatowa
(4)
Ewaluacja
(3)
Jakość kształcenia
(3)
Kryteria oceniania (szkolnictwo)
(3)
Metody badawcze
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Podstawa programowa
(3)
Program nauczania
(3)
Sprawdziany i testy
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczniowie
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Autonomia (pedagogika)
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Filozofia edukacji
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie on-line
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Uczenie się
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autorytaryzm (politologia)
(1)
Badania naukowe
(1)
Cele życiowe
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Dyscypliny naukowe
(1)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Estetyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Globalizacja
(1)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(1)
Imigranci
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kafka, Franz (1883-1924)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kontrola społeczna (socjologia)
(1)
Kreatywność
(1)
Kryzys
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kultura szkoły
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura polska
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Medycyna
(1)
Mentoring
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki humanistyczne
(1)
Neoliberalizm
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Orkiestry dęte
(1)
Otwarte zasoby edukacyjne
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Performatywność
(1)
Podmiotowość
(1)
Podręcznik
(1)
Pokolenie Y
(1)
Pokolenie Z
(1)
Temat: dzieło
Pan Tadeusz
(1)
Prozess
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1901-2000
(8)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(21)
Podręcznik
(18)
Artykuł problemowy
(16)
Praca zbiorowa
(12)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Rozprawa doktorska
(2)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(47)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
57 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 194022, 187096 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wartości oraz cele kształcenia i wychowania obronnego / Paweł Tyrała. - Rzeszów : "Fosze", 1996. - 181, [2] s. : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 83-86282-70-3
Bibliogr. s. 175-181. Summ.
Poradnik dydaktyczny dla studentów, nauczycieli PO - OC, nadzoru pedagogicznego i instruktorów obrony cywilnej.
Streszczenie: Autor pracy związany jest ze środowiskiem WSP w Rzeszowie, uczelni kształcącej nauczycieli przysposobienia obronnego. Praca koncentruje się wokół treści i sposobów nauczania obronności w szkole: determinanty systemu obronnego państwa, zasady planowania obrony cywilnej w szkole, specyfika przedmiotu (aktywizujące formy i metody nauczania, nauczanie programowane, scenariusz lekcji jako podstawa realizacji komputerowego programu dydaktycznego, usprawnianie dzieci odbiegających od normy w toku realizacji treści oraz ocena efektywności kształcenia obronnego i wykorzystania środków dydaktycznych).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274648 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:3 TYR (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Dydaktyki Medycznej i Wychowania ; 16)
Bibliogr. s. 212-226 i przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 218534 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 EDU (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mater. z konferencji naukowej, Turawa k. Opola, listopad 1997 r.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. tł. z czes., słow.
Streszczenie: Praca omawia definicję i strukturę wewnętrzną celu, rodzaje celów oraz określa podstawy metodologiczne celów szkolnej edukacji. Przedstawiając cele kształcenia w szkole opisuje operacjonalizację celów lekcji i w szerokim zakresie cele kształcenia w nauczaniu początkowym, uwzględniające: taksonomię celów, kształcenie holistyczne, realizację celów w nauce ortografii, środowiska, matematyki, muzyki. Przedstawia cele edukacyjne i wychowawcze w przedszkolu wraz z konspektami zajęć. Prezentuje opinie nauczycieli (głównie nauczania początkowego) o celach kształcenia, także w nauczaniu integralnym. Zamieszcza wypowiedzi studentów na temat umiejętności formułowania celów edukacyjnych. Ponadto w pracy: cele kształcenia w szkolnictwie ukraińskim, czeskim i litewskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279578 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 234-243.
Streszczenie: Przedstawiono tezę o konieczności doskonalenia wśród nauczycieli i uczniów świadomości wartości i celów edukacji szkolnej, umiejętności ich wyrażania i realizacji jako podstawy modernizacji i unowocześniania procesu dydaktyczno-wychowawczego. Pracę tworzy siedem dopełniających się rozdziałów, prezentujących istotę różnych aspektów uwarunkowań wartości i celów edukacji szkolnej, ich rodzajów i hierarchizacji. Intencją publikacji jest podanie czytelnikowi argumentów przemawiających na rzecz konieczności i świadomości w zakresie wartości oraz doskonalenia celów edukacyjnych jako kryteriów efektywnego wychowania i kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298871 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.014 PRO (1 egz.)
Książka
W koszyku
Między oceną szkolną a dydaktyką / Bolesław Niemierko. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 197, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Biblioteka Postępu Pedagogicznego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271834, 271833, 271832, 263733, 263732 (5 egz.)
Książka
W koszyku
Między oceną szkolną a dydaktyką : bliżej dydaktyki / Bolesław Niemierko. - Wydanie drugie zmienione. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. - 230, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Literatura Pedagogiczna)
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Autor omawia: postawy wobec oceniania, rodowód współczesnego oceniania, stosunki nauczyciel - uczeń, treść nauczania, cele nauczania, materiał nauczania, wymagania programowe, planowanie nauczania, zgodność metody z treścią poznawaną i tworzenie metod nauczania, ewaluację analityczną, ewaluację holistyczną, i przedstawia kodeks etyczny oceniania szkolnego. Podaje 10 recept postępowania nauczyciela - poszczególnych kroków od operacjonalizacji celów nauczania do ewaluacji holistycznej osiągnięć ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275196, 275195, 275194, 275193, 275192 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 NIE (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013 NIE (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 2096)
Bibliogr. s. 181-193.
Streszcz. ang., niem.
Streszczenie: Świadomość celów, umiejętne ich stanowienie oraz systematyczna realizacja decydują o efektywności kształcenia. Właśnie zagadnienie celów kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczpospolitej uczyniono przedmiotem badań tejże publikacji. Zaprezentowano źródła, istotę, treść, rodzaje i klasyfikację celów kształcenia na gruncie dydaktyki, opartej na założeniach pedagogiki herbartowskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 285918 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Streszczenie: Na podstawie wiedzy o rozwoju pedagogiki i oświaty w Stanach Zjednoczonych autorzy przedstawiają nauczycielom teorię programów. Omawiają m.in.: cele kształcenia wg różnych pedagogów; przesłanki, na których opiera się kształcenie; różne propozycje procedur konstruowania programu; reformy oświatowe. Zamieszczono też opisy przypadków jako przykłady do rozwiązania problemów praktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283589, 281469, 280009, 280008 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka dorosłych / Józef Półturzycki. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 341, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 337-[342].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263171, 263170 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263172 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 247873/1, 247869/1, 247867/1, 247865/1, 247863/1, 247861/1 (6 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 247879/1 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Kompetencje jutra / Danuta Morańska. W: Współczesne zagadnienia wychowania i kształcenia : zwrot w stronę edukacji jutra. s. 69-86. - 2022.
Bibliografia na stronach 84-85.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka
W koszyku
(Szkoła Dziś i Jutro)
Indeksy.
Streszczenie: Praca zawiera omówienie zagadnień: uczenia się jako czynności; motywacji; kształcenia rozumianego jako zamierzone właściwości uczniów uzyskane przez opanowanie czynności; emocjonalnego, praktycznego, poznawczego i światopoglądowego wymiaru osiągnięć uczniów; taksonomii i celów uczenia się ucznia; diagnozy i diagnostyki edukacyjnej; środowiska domowego ucznia; osobowości ucznia i jego funkcjonowania w zespole klasowym; sytuacji dydaktycznej i zajęć edukacyjnych; standardów edukacyjnych; holizmu i atomizmu w diagnostyce; pomiaru dydaktycznego; skali stopni szkolnych; oceny i oceniania; egzaminów. Przy rozdziałach - zalecenia i ćwiczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285396 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 NIE (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pomiar wyników kształcenia / Bolesław Niemierko. - Wydanie drugie poprawione. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, [2000]. - 312 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Literatura Pedagogiczna)
Bibliografia na stronach 305-312. Indeksy.
Streszczenie: Poprawiono błędy dostrzeżone w wydanie 1 z 1999 roku, dodano kilka nowych pozycji bibliograficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 NIE (CZYTELNIA) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej