Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje naukowe
(8)
Artykuły
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(11)
Autor
Komenský Jan Amos (1592-1670)
(4)
Chlup Otokar (1875-1965)
(3)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(3)
Nejedlý Zdeněk (1878-1962)
(3)
Malewska Eugenia (1935-2015)
(2)
Mysłakowski Zygmunt (1890-1971)
(2)
Najmowicz Wacław
(2)
Talaga Jerzy (1929- )
(2)
Woronowicz Wanda
(2)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(1)
Bąk Tadeusz Władysław (1960- )
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Denisiuk Andrzej (1942- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Frątczak Jan (1932-2012)
(1)
Fudali Jan
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gurlitt Ludwig (1855-1931)
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950). Dzieła wybrane t. 4
(1)
Jesionka Zygmunt (1904-1985)
(1)
Kotłowski Karol (1910-1988)
(1)
Koźmin Adam
(1)
Krawczyk Ludmiła
(1)
Kulpa Antoni
(1)
Kwieciński Janusz
(1)
Maicka Małgorzata
(1)
Marszałek Karina
(1)
Mazur Zbigniew
(1)
Muszyńska Małgorzata (pedagogika)
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Olczak Małgorzata
(1)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(1)
Rogalski Eugeniusz (1931-2010)
(1)
Rutkowiak Joanna (1935- )
(1)
Sawicki Mieczysław
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sitko Ignacy
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Szmyd Jan (1932- )
(1)
Sztobryn Sławomir (1956- )
(1)
Tomczak Maciej
(1)
Wałaszewski Zbigniew
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Ławecki Tymoteusz (1991-2020)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(4)
1940 - 1949
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1601-1700
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(39)
Czechy
(3)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Wychowanie
(29)
Teoria nauczania
(24)
Pedagogika
(7)
Nauczanie
(6)
Metody nauczania
(5)
Teoria wychowania
(5)
Gnitecki, Janusz (1945-2008)
(4)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(4)
Kształcenie
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Piłka nożna
(3)
Szkolnictwo
(3)
Metody wychowawcze
(2)
Sztuka
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zastosowanie i wykorzystanie
(2)
Analiza systemowa
(1)
Analogia
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Bronisław Markiewicz (błogosławiony ; 1842-1912)
(1)
Dobro
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Franciszek (papież ; 1936- )
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Katolicyzm
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkursy i festiwale artystyczne
(1)
Kryzys
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie papieskie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niemiec, Jerzy (1932- )
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika katolicka
(1)
Pestalozzi, Johann Heinrich (1746-1827)
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Socjalizacja
(1)
Sośnicki, Kazimierz (1883-1976)
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Teoria systemów
(1)
Trempała, Edmund (1927-2011)
(1)
Trening twórczości
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zawód
(1)
Śpiew
(1)
Temat: czas
1901-2000
(8)
2001-
(6)
1945-1989
(5)
1989-2000
(5)
1601-1700
(3)
1801-1900
(3)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(7)
Podręcznik
(7)
Artykuł problemowy
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Historia
(8)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Religia i duchowość
(2)
42 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2014
ISBN: 978-83-63955-24-3
Bibliogr. s. 199-204, netogr. s. 204.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2013
(Wartości w Pedagogice)
Bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.016:796 WYC (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
Bibliogr. s. [479]-488.
Streszczenie: Przedstawiono zagadnienia związane ze sztuką i wychowaniem estetycznym (m.in. definicja, funkcje, zarys historyczny wychowania estetycznego) oraz z twórczością (ontologia, fenomenologia, pedagogika, psychologiczne koncepcje). Autorka opisuje trening twórczości (założenia, techniki) oraz trening myślenia twórczego (ćwiczenia i ich walory). Praca zawiera badania własne na temat możliwości wdrożenia treningu twórczości w nurt wychowania przez sztukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 OLC (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Powiązania pomiędzy dorobkiem dydaktycznym K.Sośnickiego a współczesnością (trwałe wartości poznawcze i utylitarne, odniesienia w edukacji informatycznej, współczesne stosowanie zasady poglądowości) oraz jego teorią wychowania a obecnym wychowaniem (wychowanie państwowe, wychowanie informacyjne, projektowanie lekcji). Publikacja zawiera krótkie omówienie archiwum i muzeum pedagogicznego Kazimierza Sośnickiego w Gdańsku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297389 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2005
Bibliogr. s. 243-254.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Praca teoretyczno-empiryczna dotycząca wychowania estetycznego wśród studentów. W części teoretycznej autorka omówiła kulturę i podmiot w ruchu powtórzenia w sztuce (interabilność, stylizację, cytat, parafrazę, parodię), w etnografii i antropologii filozoficznej. Wyjaśniła pojęcie analogii i aspekty myślenia przez analogię (np. w edukacji). Przedstawiła rozpoznawanie kodów sztuki (kod synestezyjny, abstrakcyjny, symboliczny). W części empirycznej podała wyniki przeprowadzonych badań przekrojowych wśród 12-letnich uczniów, 17-letnich licealistów i studentów pedagogiki z II i III roku w celu sprawdzenia zdolności dostrzegania analogii w sztuce oraz tworzenia semiotycznych ekwiwalencji i ich związku z myśleniem twórczym. Aneks zawiera omówienie esejów napisanych przez studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289642 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 337)
Spis publ. aut.
Streszczenie: W zbiorze referatów z zakresu teorii edukacyjnych, wizerunku nauczyciela i edukacji filozoficznej opracowano zagadnienia dotyczące: postmodernistycznej myśli pedagogicznej; teorii zabawy (wg J. Huizingi i F. Znanieckiego) i jej znaczenia dla rozwoju osobowego dziecka; miejsca kultury filozoficznej w kształtowaniu integracji europejskiej; kształcenia, zawodu i osobowości nauczycieli; teorii pedagogicznych J. Legowicza, Z. Mysłakowskiego, B. Suchodolskiego, S. Hessena, S. Szumana, J. Pietera; roli szkolnej edukacji filozoficznej w nauczaniu, wychowaniu i w integracji europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
(Praca i Zarządzanie w Szkole)
Bibliogr. s. 66-[67].
Streszczenie: Książka zawiera scenariusze zajęć i opracowania teoretyczne dotyczące tematyki wyboru zawodu. Przewodnik przekazuje treści i sposoby sprzyjające wykształceniu takich umiejętności, jak: wyznaczanie celów życiowych, podejmowanie decyzji zawodowych, kształcenie adekwatnej samooceny, programowanie własnej przyszłości. Publikacja kładzie nacisk na aktywne metody pracy, które skłaniają uczniów do brania odpowiedzialności za własne decyzje zawodowe. Praca zawiera 12 zajęć lekcyjnych tworzących spójną całość. Scenariusze zajęć i materiały metodyczne połączono z opracowaniami teoretycznymi dotyczącymi poszczególnych zagadnień. Program ten może być realizowany we wszystkich klasach gimnazjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278198 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
ISBN: 83-87006-20-3
Bibliogr. s. 220-227.
Streszczenie: Na tle analizy współczesnej rzeczywistości oświatowej ukazano koncepcję refleksji w edukacji, rozumianą tu jako proces przygotowania do etycznych wyborów. Dalej, wynikającą z tej koncepcji dydaktykę refleksyjną - założenia, cele, zasady i metody. Zapoznano także z wynikami jej weryfikacji na podstawie badań eksploratywnych uczniów szkół podstawowych i średnich oraz z realizacją edukacji refleksyjnej na lekcji historii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275451 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 275452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
(Dzieła wybrane / Sergiusz Hessen ; t. 4)
Indeks.
Streszczenie: Autor omawia zagadnienie szkoły jednolitej jako wynikającej z ideologii demokratyzmu i sposób jej realizacji na świecie, fazy rozwoju dziecka i dostosowanie się szkoły do tych faz poprzez 3 stopnie, następnie przedstawia nauczanie początk. jako nauczanie globalne (odnosi się głównie do nauki czytania, a także rachunków na etapie i w formie strukturalnej przedszkola). Potem przedst. realizację zasady całości na 3 stopniach szk.: nauczanie łączne (odnosi się do nauki na 1. stopniu szkoły właściwej), korelację i koncentrację nauczania (w odniesieniu do kursu systematycznego). Następnie rozszerza omówienie szkoły współcz. o problematykę szkoły dokształcającej (także w Polsce). Na zakończenie podaje inf. o powojennych reformach szkół we Francji i w Polsce. Książka napisana po pol. przed wybuchem II wojny światowej i wydana w Polsce w 1947 r. (z pewnymi zmianami). Obecna publikacja opiera się na wyd. 2. z 1959 r.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275028 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 275029 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 193)
Bibliogr. s. 215-226.
Streszczenie: Prezentacja systemowo ujętych treści nauczania z zachowaniem proporcji między dydaktyką a wychowaniem. Autorka omawia teorię systemów i zastosowanie metodologii systemowej w pedagogice. Ukazuje możliwości wykorzystania systemowego oglądu podmiotu i przedmiotu pedagogiki przedszkolnej, a na tej podstawie stosowanie metodyki planowania i realizację systemowych tematów zajęć w przedszkolach (przykłady konspektów).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 274456 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 274457 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Bibliografia na stronach 233-235.
Streszczenie: Kształcenie wyzwalające stanowi alternatywną ideę edukacyjną, wyrastającą z założeń psychologii humanistycznej i edukacji w wolności. Istotą jego jest respektowanie podmiotowości ucznia w procesie dydaktycznym, którego głównym zadaniem jest wspieranie rozwoju kompetencji osobowościowych, merytorycznych i społecznych ucznia w toku kształcenia. W książce zawarto: teoretyczne podstawy kształcenia wyzwalającego (istota kształcenia wyzwalającego; prekursorzy: J.J. Rousseau, J.H. Pestalozzi, E. Key, M. Montessori; systemy: szkoły waldorwskie, szkoła Summerhill, koncepcja Rogerowska, pedagogika radykalna H. Girouxa, antypedagogika; dialog edukacyjny), zwartą koncepcję takiego kształcenia, wyniki badań nad stanem doświadczenia podmiotowości uczniów klas I-III szkoły podstawowej w procesie kształcenia, opis zastosowania w/w koncepcji w edukacji wczesnoszkolnej w toku badań eksperymentalno- -weryfikacyjnych oraz uzyskane efekty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272950 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373 PUŚ (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej