Form of Work
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(20)
Artykuły
(17)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
only on-site
(14)
available
(11)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(14)
Author
Petlák Erich (1942- )
(2)
Ziółkowski Przemysław
(2)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Borzęcka Anna (pedagog)
(1)
Budzyński Mariusz
(1)
Bula Danuta (1956- )
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czerwiński Kazimierz (1955- )
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dąbrowska Aleksandra
(1)
Fenyvesiová Lívia (1976- )
(1)
Foremski Artur
(1)
Gazdecka Elżbieta
(1)
Greene Ross W
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Jówko Ewa
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kania Paweł
(1)
Kapica Gabriela
(1)
Kapica-Przewoźnik Daria
(1)
Katra Grażyna
(1)
Kochanowska Magdalena (nauczyciel)
(1)
Kokot Aneta
(1)
Konaszewski Karol
(1)
Konieczna Anna
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kruk Jolanta (pedagog)
(1)
Krupska Marta
(1)
Kucharska-Zygmunt Anna
(1)
Maruńczak Żaneta
(1)
Mróz Anna
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Robak Ewa
(1)
Sokołowska Ewa (1969- )
(1)
Tołwińska Bożena
(1)
Traczyński Jarosław
(1)
Turewicz Wojciech
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Werbińska Dorota
(1)
Wojtkiewicz Daria
(1)
Wołodkiewicz Krzysztof
(1)
Wróblewska Urszula (1979- )
(1)
Zalewski Zbigniew (nauczyciel)
(1)
Zembrzuska Agnieszka
(1)
Zięciak Monika
(1)
Śmiałek Mirosław J
(1)
Świeca Marek (1959- )
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(8)
Time Period of Creation
2001-
(26)
Country
Poland
(38)
Language
Polish
(25)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Interakcja wychowawcza
(35)
Uczniowie
(10)
Nauczyciele
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Szkolnictwo
(7)
Przemoc w szkole
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Dzieci
(3)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Psychologia nauczania
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Wychowanie
(3)
Agresywność
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Ocenianie kształtujące
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Poczucie bezpieczeństwa
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Bierność społeczna
(1)
Dobro
(1)
Dorośli
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja antydyskryminacyjna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Empatia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Fenomenologia
(1)
Gimnazja
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcje wychowawcze
(1)
Jedynacy
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mentoring
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narcyzm
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Oceny szkolne
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podmiotowość
(1)
Pojęcia
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Postawy
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Poznanie
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przywództwo
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój moralny
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samotność
(1)
Takt pedagogiczny
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Subject: time
2001-
(21)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Subject: place
Polska
(9)
Lubelszczyzna
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(13)
Artykuł problemowy
(12)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Poradnik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł publicystyczny
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Raport z badań
(2)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(25)
Psychologia
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Filozofia i etyka
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
40 results Filter
Authority data
Interakcja wychowawcza (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Interakcje społeczne (hasło przedmiotowe)
zob. też Atmosfera wychowawcza (hasło przedmiotowe) ; Ocenianie kształtujące (hasło przedmiotowe) ; Psychologia wychowawcza (hasło przedmiotowe) ; Wychowanie (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Interakcje wychowawcze ; Kontakt wychowawczy
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-0097-1
Nota o autorach.
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: W publikacji przedstawiono charakterystykę środowiska szkolnego oraz rolę psychologa szkolnego w Polsce, Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii, Nowej Zelandii i Stanach Zjednoczonych. Autorzy zwracają uwagę na problemy występujące u dzieci i młodzieży (problemy rozwoju, niepowodzenia szkolne, przemoc, konflikty), opisują programy profilaktyczne (program profilaktyczno-wychowawczy antymobinggowy "Nie winić", program kształtowania pozytywnej relacji nauczyciel-uczeń) oraz formy pracy psychologa szkolnego (praca indywidualna, praca z grupą, z rodziną oraz z nauczycielem).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 297862 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. E 78 297863 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-85459-46-4
Bibliogr. s. 240-250.
Streszczenie: Teoretyczna i poparta badaniami prezentacja zagadnień: formy aktywności dzieci warunkujące proces interakcji wychowawczej; znaczenie rodziny i jej etosu dla rozwoju dziecka; zachowania matki i dziecka jako obraz interakcji w strefie najbliższego rozwoju; realizacja oczekiwań w zakresie samodzielności i trudności wychowawczych a wzory integracji z dzieckiem "grzecznym" i "trudnym"; socjokulturowo-historyczny model procesu wychowawczego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 284121 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. E 67 284122 (1 egz.)
Authority data
Trudności wychowawcze (hasło przedmiotowe)
zob. też Dziecko trudne (hasło przedmiotowe) ; Młodzież trudna (hasło przedmiotowe) ; Niedostosowanie społeczne (hasło przedmiotowe) ; Postawy rodzicielskie (hasło przedmiotowe) ; Psychologia wychowawcza (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Interakcje wychowawcze ; Problemy wychowawcze ; Trudności w wychowaniu ; Zachowania egoistyczne
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 313947 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 207-213. Indeks.
Streszczenie: Problematyka książki dot. kształtowania struktury pojęć w trakcie lekcji. Prezentuje interdyscyplinarne spojrzenie na termin "pojęcia", przedstawia psychologiczne koncepcje pojęć, wprowadza w problematykę powiązania pojęć w umyśle oraz języka-nośnika znaczeń utrwalonych w kulturze. Autorka dokonała analizy uczenia się z perspektywy konstruktywizmu. Przedstawiła efekty uczenia się materiału pojęciowego przez uczniów. Ukazała sposób myślenia nauczyciela o materiale pojęciowym oraz to, co działo się na lekcjach między uczniem i nauczycielem. Książka przeznaczona dla pedagogów oraz studentów pedagogiki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 294974 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-b-242 294799 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia na stronach 121-123.
Streszczenie: Celem pracy jest zwrócenie uwagi nauczycieli na wpływ, jaki mają na samopoczucie uczniów w klasie oraz na ich chęć do nauki. Autor omówił m.in. typy klimatu szkoły oraz dokonał ich oceny, klimat społeczny, a także klimat moralny. Przedstawił metody badania klimatu szkoły i klasy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 291913 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-b-233 291914 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 314991 (1 egz.)
Book
In basket
Pedagog szkolny : "homo viator" w labiryncie życia szkolnego / Agnieszka Domagała-Kręcioch. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2020. - 178, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 322623 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang. Streszcz. ang. Wstęp, spis treści także ang.
Streszczenie: Redaktor publikacji proponuje rozumieć przywództwo edukacyjne jako układ relacji podmiotów w przestrzeni edukacyjnej i edukowanej (administracja, nauczyciel, uczeń oraz nauczyciel-nauczyciel i uczeń-uczeń). Tematykę wiodącą książki stanowią środowiskowe zróżnicowania relacji podmiotów, oczekiwania wobec nauczycieli i szkoły w różnych środowiskach, oczekiwania nauczycieli i uczniów w związku z określaniem swojej tożsamości, różnorakie uwarunkowania tworzenia relacji podmiotów w zespołach ludzkich oraz umiejętność przewodzenia we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej. M. Śmiałek akcentuje, iż przywództwo w rzeczywistości edukacyjnej może być ukryte. Pośród zagadnień, których omówienia podjęli się autorzy prac znalazły się: relacje podmiotowo-przedmiotowe w społeczeństwie wychowującym, zjawisko przywództwa i władza rodzicielska, kto kogo wychowuje w przestrzeni przywództwa edukacyjnego, wybrane metody zapobiegania zachowaniom agresywnym, dylematy pedagoga czasów ponowoczesnych, reintegracja dzieci zaniedbanych ze społeczeństwem, wolność osoby ludzkiej jako źródło zagrożeń, kwestia: czy współczesna szkoła jeszcze wychowuje, relacje podmiotów w przestrzeni edukacyjnej a poczucie osamotnienia mlodzieży, miejsce rodziców w szkolnej przestrzeni edukacyjnej, edukacja do emancypacji i studia feministyczne w Polsce, bariery i ograniczenia w aktywności zawodowo-społecznej kobiet w polityce w Polsce i niektórych krajach Unii Europejskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-b-587 298992 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyt Naukowy - Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN ; z. 17)
Bibliogr. przy rozdz. oraz s. 337-354
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-429 305568 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-435 305914 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-469 309008 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Budować mosty, nie mury / Anna Kucharska-Zygmunt. W: Wychowawca (Kraków). 2019, nr 10, s. 22-23. - 2019.
Artykuł z czasopisma "Wychowawca".
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 322916 (1 egz.)
Book
In basket
Przyjazna szkoła / Erich Petlák, Lívia Fenyvesiová. - Kraków : Wydawnictwo Petrus, copyright 2012. - 127, [1] strona : ilustracje ; 20 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 123-126.
Dla nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Streszczenie: Publikacja poświęcona interakcjom między nauczycielem i uczniami. Omówiono: warunki dobrej interakcji nauczyciel i uczeń, rodzaje interakcji, psychologiczny pogląd na interakcję, istotę interakcji pedagogicznej i znaczenie cech nauczyciela (stosunek do zawodu i do uczniów, autorytet, postawy nauczyciela wobec uczniów), dydaktyczne aspekty interakcji, komunikację jako interakcję. Zamieszczono też ankiety dla uczniów i ankietę dla nauczycieli.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311510, 304196 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-390 303750 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 71-75.
Streszczenie: Kompetencje komunikacyjne nauczyciela. Zjawisko agresji i przemocy jako występujące zachowanie uczniów w środowisku szkolnym. Źródła agresji i przemocy. Sposoby zapobiegania agresji i przemocy w szkole oraz wpływ kompetencji komunikacyjnych nauczyciela jako aspektu zapobiegania i przeciwdziałania zjawisku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-c-180 290073 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 320723 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again